Audyt SEO

Audyt SEO

Po co robić audyt seo strony internetowej?

Audyt SEO ma na celu znaleźć i zaproponować poprawę błędów, które wpływają na widoczność serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach internetowych np. Google.pl


 

„Jeśli kogoś nie ma w Google™, znaczy, że w ogóle nie istnieje"

"Danny Sullivan - editor of the Search Engine Watch"

Oferta audytu strony internetowej

Audyt SEO stron internetowej jest standardowo wykonywany dla kazdego klienta, z którym nawiązujemy współpracę pozycjonowania. Istnieje również możliwość wykonania samego audytu seo.

Działania jakie wykonujemy przy audycie strony w obu przypadkach są takie same, z tą różnicą, że strony internetowe naszych klientów są stale monitorowane pod kątem optymalizacji technicznej jak również pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania. Na bieżąco poszukujemy nowych fraz kluczowych, wykorzystując znane narzędzia technologiczne jak np. Google Search Console, Ahrefs, aby przygotować stronę do wyświetlania się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Zakres audytu SEO

Jakich narzędzi używamy do wykonania audytu SEO?

Istnieje wiele narzędzi jakimi posługujemy się na co dzień w analizach technicznych i marketingowych stron internetowych. Poniżej te najważniejsze. Google Search Console - podstawowe narządzie do analizy strony internetowej. W tym miejscu Google pokazuje jak widzi naszą witrynę firmową. W GSC można znaleźć takie informacje jak:
  • ilość zindeksowanych podstron serwisu,
  • błędy indeksowania,
  • widoczność na poszczególne słowa kluczowe.
Google Analytics – dzięki temu narzędziu analitycznemu od Google możemy np. znaleźć strony z błędami, na które trafiają użytkownicy, wyłuskać takie, które mają wysoki współczynnik odrzuceń czy przeanalizować problemy wpływające na konwersję, Ahrefs – doskonałe narzędzie analityczne do:
  • analizy linków przychodzących do strony,
  • oceny słów kluczowych i widoczności strony.
Semrush - narzędzie do analizy struktury strony i znajdywania błędów. Screaming Frog SEO Spider – to crawler do analizy technicznej.
Nasz wiedza i intuicja poparta doświadczaniem zawodowym. Wszystkie dostępne narzędzia dostarczają tylko dane, to do nas należy analiza tych danych i wyciągnie wniosków. Nasza wiedza, zdobywana przez lata, pozwala nam na szybkie i celne zdiagnozowanie błędów jak również znalezienie szans na pozyskanie większego zasięgu i udziału w wyszukiwaniach lub konwersji sprzedażowej.

Co sprawdzamy podczas SEO audytu?

Podczas sprawdzania strony internetowej pod uwagę bierzemy wszystkie znane nam problemy techniczne oraz patrzymy na stronę pod kątem marketingowym. Poprawa treści, nawigacji i odnośników na stronie www sprawi, że Państwa serwis stanie się znacznie bardziej przyjazny dla wyszukiwarki. Audyt SEO to analiza:
  • Sprawdzenie poprawności działania serwisu www. Obejmuje sprawdzenie wewnętrznych odnośników, odnośników wychodzących, zawartości treści i zgodności fraz kluczowych.
  • Sprawdzenie użyteczności i funkcjonalności (webusability). Oceniamy, czy użytkownik trafiający na Państwa stronę będzie mógł bez problemów odnaleźć interesujące go informacje/produkt lub usługi.
  • Optymalizacja. Podamy wskazówki dotyczące pozycjonowanej strony www mające na celu poprawę i dostosowanie do obecnie panujących wymogów i standardów webowych.
  • Planowanie strategii SEO. Dobranie odpowiednich fraz kluczowych dla danej branży. Zaplanowanie działań SEO na najbliższe 6-12 i więcej miesięcy.

Lista głównych zagadnień SEO audytu strony, jakie bierzmy pod uwagę:

  • Wartość rozmiaru strony, który wpływa w prędkość wczytywania się np. na urządzenia mobilne
  • Prędkość ładowania
  • Kod statusu 5XX i 4XX
  • Brak znaczników tytułu strony
  • Zbyt dużo tekstu w tagach tytułu
  • Brak nagłówka H1
  • Zduplikowane znaczniki H1
  • Zduplikowane tytułu stron
  • Opisy meta strony
  • Brak opisów meta
  • Automatyczne odświeżanie strony <META refresh>
  • Zduplikowane opisy meta
  • Problem z duplikatami znaczników tytułów strony
  • Duplikacja treści
  • Za mała ilość treści na stronie
  • Niski stosunek tekstu do HTML
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Uszkodzone linkowanie wewnętrzne
  • Ilość linków wychodzących ze strony
  • Optymalizacja linków wychodzących ze strony pod katem parametrów follow i nofollow
  • Uszkodzone zewnętrzne linki
  • Zbyt wiele linków na stronie
  • Nieprawidłowe formaty adresów URL
  • Liczba zablokowanych stron przed robotami
  • Plik Robots.txt zawiera błędy formatowania
  • Obecność pliku sitemap.xml
  • Nieprawidłowe strony w sitemap.xml
  • Czy plik sitemap.xml jest zdeklarowany w pliku robots.txt
  • URL HTTP w sitemap.xml dla witryny HTTPS
  • Hreflang w kodzie źródłowym strony
  • Nieprawidłowy hreflang
  • Brak atrybutów hreflang i lang
  • Czy strona korzytsa z protokołu SSL
  • Problemy z prawidłowym działaniem protokołu SSL
  • Problemy z mieszaną zawartością treści
  • Brak przekierowania / tagów kanonicznych kierujących do strony HTTPS z wersji HTTP
  • Zepsute łącze kanoniczne
  • Uszkodzone linki - pliki JavaScript i CSS
  • Linki na stronach HTTPS prowadzące do strony HTTP
  • Tymczasowe przekierowania 302
  • Brak atrybutów alt w obrazkach
  • Linkowanie do uszkodzonych zewnętrznych obrazków
  • Brak zadeklarowanego kodowania znaków
  • Czy Flash jest na stronie
  • Czy strona zawiera ramki
  • Strony z zablokowanymi zasobami wewnętrznymi w pliku robots.txt
  • Strony z nieskompresowanymi plikami JavaScript i CSS
  • Strony z uncached plikami JavaScript i CSS
  • Więcej niż jeden znacznik H1
  • Adresy URL są za długie
  • Nie znaleziono pliku robots.txt
  • Problemy z niedopasowaniem języka hreflang
  • Osierocone strony w mapach witryn
Przedstawiona lista jest przykładem najczęściej występujących błędów na stronach internetowych jakie napotykamy w trakcie swojej pracy przy audytach stron naszych klientów. Pomimo szerokiej wiedzy na temat SEO, nadal widzimy, że wielu twórców stron www ignoruje zagadnienie z tego obszaru, co skutkuje, że strony nie widać w wynikach wyszukiwania.

Co zawiera raport z audytu seo strony internetowej

Audyt stron www pod kątem SEO, to czytelny raport (w postaci pliku PDF), w którym wskazane są obszary strony internetowej, które należy poprawić lub uzupełnić aby strona była przyjazna wyszukiwarkom. Sugerowane zmiany korzystnie wpłyną na pozycje strony w wyszukiwarce Google, a to z kolei przełoży się na pozyskanie dodatkowego ruchu na stronie co wpłynie na ilość klientów i zamówień.

Raport zawiera informacje i analizy związane z meta tagami strony głównej i podstron serwisu, treścią zamieszczoną na stronie, warstwą graficzną strony oraz jej kodem źródłowym. Czytelnie przedstawione porady i wskazówki pozwolą w łatwy i szybki sposób dokonać zmian na stronie.

Informacje zawarte w raporcie:
  • analiza meta danych strony głównej i podstron,
  • analiza poprawności kodu źródłowego,
  • poprawna struktura adresów URL,
  • analiza treści strony głównej i podstron,
  • dopasowanie słów kluczowych do podstron,
  • optymalizacja zdjęć i multimediów,
  • poprawa linkowania wewnętrznego,
  • analiza widoczności strony w wyszukiwarkach,
  • analiza słów kluczowych – keyword research,
  • analiza danych z centrum webmastera w Google,
  • implementacja Rich Snippets,
  • analiza robots.txt, sitemap.xml itp.
  • analiza szybkości ładowania strony,
  • raport podsumowujący.

Wycena audytu SEO

Cena za wykonanie audytu strony internetowej uzależniona jest od jej wielkości i złożoności. Cennik dla małych stron takich jak strony firmowe, strony prywatne czy hobbystyczne, różnić się będzie od tego przeznaczonego dla dużych i obszernych serwisów i portali takich jak sklepy internetowe, serwisy ogłoszeniowe, portale społecznościowe czy fora internetowe.


Marketing Internetowy - pozostałe usługi

Wykorzystujemy technologie marketingowe i media społecznościowe, aby skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać przychody firm.


Google Ads [Search]

Marketing wymaga przygotowania strategii komunikacji. To pierwszy i bardzo istotny krok w działaniach promocyjnych, który spowoduje skuteczne poinformowanie klientów o naszej ofercie i zaoszczędzi budżet kampanii.

Google Ads [Produkty]

Google Ads, to skuteczne i najważniejsze narzędzie marketingowe w digital marketingu. W reklamy Google Ads wyświetlane w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerów Google, klikają klienci, którzy świadomie szukają produktu lub usługi. Chcesz pozyskać nowych klientów, koniecznie musisz być w Google Ads.

Google Ads [Remarketing]

Twoi klienci są w mediach społecznościowych? Przygotujemy profesjonalną reklamę oferty Twojej firmy i aktywnie dotrzemy do nich. Poprowadzimy Twoje działania w social media i pokażemy, jakie efekty przynosi budowanie społeczności w Internecie.

Google Ads [Gmail & YouTobe]

Pozycjonowanie stron internetowych – to jedna z najbardziej skutecznych form pozyskiwania klientów. Pozwala na dotarcie z ofertą do osób potrzebujących Państwa produktów lub usług. Wysoka pozycja w Google, to nie tylko gwarancja wartościowego ruchu na stronie, ale też uznanie wśród konkurencji oraz klientów (pozycja lidera).

Zaufaj naszemu doświadczeniu, które zdobywamy w Digital Marketingu już od 1999 roku

O nas

Wspólnie osiągniemy zamierzone cele biznesowe


Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmujemy się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe oraz nowe umiejętności, zdobywamy codziennie, pracując na co dzień z klientami z różnych branż. Nigdy nie ma dwóch takich samych projektów, ponieważ każdy Klient ma swoje wytyczne. Teraz całą swoją wiedzę, możemy przekazać Ci w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. .

Pomagamy firmom, pomagamy Start up’om, dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej firmie


About us

Our clients

Trust our clients

  • Współpraca z firmą Visomedia była dobrą decyzją. Wspólnie przygotowaliśmy materiały, a firma wdrożyła skuteczne działania marketingowe, który zwiększyły sprzedaż. Polecam :)
    Agnieszka
  • Współpraca w zakresie marketingu internetowego z Visomedia.pl pozwoliła nam na osiągnięcie znacznie lepszych efektów, niż gdy prowadziliśmy nasze działania samodzielnie.
  • Content marketing jest obecnie uznawany za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Polega na komunikacji z grupą docelową nie poprzez reklamę, ale poprzez edukację, poradę oraz dostarczanie dedykowanych wartościowych treści (artykułów, opisów, recenzji produktów oraz materiałów wideo). Dzięki Visomedia.pl dystrybucja i dotarcie do zdefiniowanych grup odbiorców było o wiele łatwiejsze i skuteczniejsze!

Dodaj komentarz