PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPZREDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Agencja Marketingu Internetowego SEO i SEM > Blog Marketingowy > SEM > Jak samodzielnie pozycjonować stronę www?

Jak samodzielnie pozycjonować stronę www. Jak rozpocząć działania SEO? Poniżej przedstawiamy zestaw kroków, tematów i zagadnień, jakie należy wdrożyć rozpoczynając samodzielnie działania pozycjonowania strony lub sklepu internetowego.

Konfiguracja narzędzi do analizy i monitoringu działań SEO

  • Skonfiguruj narzędzia Google Search Console (GSC) i Bing Webmaster Tools
  • Skonfiguruj Google Analytics (GA) i GA4
  • Zainstaluj i skonfiguruj wtyczkę SEO (WordPress, Presta Shop)
  • Wygeneruj i prześlij mapę witryny do GSC i Bing
  • Utwórz plik Robots.txt
  • Sprawdź w narzędziu Google Search Console czy zaistniały jakieś problemy pod kątem ręcznych działań
  • Upewnij się, że witryna jest zaindeksowana

Analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania

  • Zidentyfikuj swoją bezpośrednią konkurencję
  • Badanie słów kluczowych – zbadaj na jakie słowa kluczowe wyświetla się twoja konkurencja
  • Na podstawie konkurencji, nazw usług i nazw produktów – ustal główne słowa kluczowe na które ma być widoczna witryna www
  • Znajdź odmiany słów kluczowych z długim ogonem
  • Utwórz mapę słów kluczowych
  • Przeanalizuj intencję strony wyników rankingowych
  • Zrób listę zadawanych pytań
  • Sprawdź poziom trudności docelowego słowa kluczowego

SEO techniczne​

  • Upewnij się, że witryna korzysta z protokołu HTTPS
  • Sprawdź, czy nie ma zduplikowanych wersji witryny
  • Sprawdź błędy indeksowania i napraw je
  • Popraw szybkość witryny
  • Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych linków wewnętrznych i zewnętrznych
  • Znajdź i napraw linki HTTP na stronach HTTPS
  • Użyj przyjaznej dla SEO struktury adresu URL
  • Dodaj znacznik schematu
  • Sprawdź głębokość strony
  • Sprawdź przekierowania (301 i 302)

SEO na stronie + treści​

  • Sprawdź i napraw duplikaty lub brakujące tagi tytułu
  • Sprawdź i napraw zduplikowane lub brakujące opisy meta
  • Znajdź i napraw wiele tagów H1
  • Popraw tagi tytułów, opisy meta i zawartość strony
  • Przeprowadź audyt treści i przycinaj treści o niskiej wydajności
  • Dodaj tagi alt do obrazów
  • Popraw linkowanie wewnętrzne
  • Sprawdź kanibalizację słów kluczowych
  • Zaktualizuj treść, aby upewnić się, że jest nadal aktualna

SEO poza witryną​

  • Audytuj linki zwrotne konkurencji
  • Wykonaj analizę przecięcia łączy
  • Znajdź i skontaktuj się z niepowiązanymi wzmiankami
  • Poszukaj nowych możliwości budowania linków
  • Zoptymalizuj wizytówkę Google Moja Firma (GMB)

Zobacz również:

About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner. Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach. Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Leave a Reply