PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > E-mail marketing > Projektowanie skutecznych mailingów i newsletterów

Szerokość wysyłanych kreacji- 600 – 650 pikseli

Ze względów technicznych przyjęte zostało, że szerokość kreacji mailingowej nie powinna przekraczać szerokości 650 pikseli.  Jest to spowodowane faktem, ze większość portali udostępniających darmowe skrzynki pocztowe dla swoich użytkowników przyjmuje  do wysyłki kreacje, których szerokość nie przekracza 600 -650 px.  Również  programy pocztowe takie jako Outlook czy Thunderbird mają swoje ograniczenia.

Jednak największym ograniczeniem co do szerokosci maila jest szerokość ekranu na którym ma się ten mailing wyświetlić. Ze względu na co raz bardziej popularne narzędzia mobilne dochodzi kolejny powód aby nie przekraczać tej szerokości.
Ważną sprawą – szerszy mailing oznacza, że trzeba zaprojektować większe elementy graficzne, a większa grafika oznacza cięższy mailing, który może i najczęściej jest traktowany jako spam.

Waga mailingu w kilobajtach

Duże portale internetowe narzucają , aby mailing mieścił się w granicach 20-45 kb, czyli prawie bez grafiki. Rozsądna i najbardziej obecnie popularna waga mailingu zawiera się w 50 – 70 kb.

Dwadzieścia kilobajtów wystarcza do przygotowania mailingu zawierającego dużo treści i ewentualnie logo w postaci graficznej.  Pięćdziesiąt – siedemdziesiąt kilobajtów pozwala już na użycie większej ilości grafiki wymieszanej z tekstem marketingowym.

Użyj w swoich mailingach więcej treści niż grafiki

Wiele firm upraszcza sobie życie lub idzie na łatwiznę, wysyłając tylko jeden obrazek z przesłaniem marketingowym do odbiorcy zawartym w grafice, co skutkuje trafieniem maila do SPAMU.

Jest to dosyć wygodne rozwiązanie, ale ze względu na ostre filtry anty spamowe, taka wiadomości kwalifikowana jest od razu jaka wiadomość podejrzana. Ten sposób przygotowania mailingu wykorzystywany jest przez osoby, które mają problem z przygotowaniem mailingu w html. W rezultacie użytkownik otrzymuje pustego maila i zapytanie o chęć wyświetlenia „niebezpiecznej zawartości” pochodzącej ze zdalnego serwera. Nie jest to z pewnością rezultat pożądany przez emitenta treści reklamowej.

Dlatego zalecane jest projektowanie mailingu w którym znajduj odpowiednia ilość treści pisanej do ilości grafiki. Pomocne w doborze ilości treści do grafiki są programy mailingowe, które przed wysyłka maila testują wiadomość pod kątem podejrzenia potraktowania mailingu jako SPAM.

  Mailing reklamowy - przygotowanie szablonów graficznych

Kompresja – czyli złej jakości grafiki w mailingu

Ograniczenie co do wagi mailingu wymusza na twórcy użycie grafiki słabszej jakości (lżejszej) czego efektem jest  niechlujny mailing z nadmiernie skompresowaną grafiką o wyglądzie pikselozy. W ten sposób nie zbuduje się dobrego wizerunku firmy, a przesłanie marketingowe zostanie zburzone. Dostosuj projekt do możliwości. Zaprojektuj kolorową grafikę, wykorzystując przy tym możliwości formatu gif.

Dlaczego mailing nie powinien być kopią Twojej strony internetowej…

Skup się na przesłaniu marketingowym, a nie na budowaniu wizerunku Twojej firmy.  Twoja strona ma 980 px szerokości i zawiera informacje o wszystkich Twoich produktach i usługach. Mailing ma 650 px i znacznie mniejszą pojemność. Twoja strona zawiera animacje i skrypty, w mailingu masz tylko html w wersji light.

Nagłówek, stopka i zbędne ozdobniki

Projektanci grafiki w firmie są to osoby, które w dużej mierze kładą nacisk na wygląd i bogactwo przekazu graficznego. Mają swoje nawyki np: poligraficzne i są przyzwyczajeni to drukowanych reklamówek. Uwielbiają wstawiać do mailingów bardzo duże, ozdobne nagłówki, stopki i inne ozdobniki. Drukowaną reklamę / plakat / ulotkę – ogląda się w całości.

Mailing to nie ulotka! Ozdobne wzorki i smugi tylko zaburzają przekaz jaki chcemy wywołać na odbiorcy.
Odbiorca musi dostać klarowny przekaz marketingowy w postaci skutecznego hasła / sloganu sprzedażowego , który ma szybko wzbudzić w nim chęć obejrzenia dalszej informacji, która się kryje pod przyciskiem CTA (call to action).

Treść i układ tekstu

Znane wszystkim przysłowie mówi, że jeden obrazek to 1000 słów. Więc po co pisać treść mailingu?
Tak jak pisałem, wyżej treść mailingu musi istnieć i być napisana w stylu sloganów, które szybką przekażą odbiorcy o co chodzi nadawcy. Treść wzbogacona ciekawym obrazkiem połączona z wyraźnym przyciskiem CTA powoduje , że odbiorca w kilka sekunt zrozumie jaki jest przekaz marketingowy i będzie chciał (lub nie) zapoznać się z dalszą częścią mailingu jaka znajduje się pod przyciskiem CTA.

Z całą pewnością tekst nie powinien stanowić jednolitej, zwartej masy. Powinien być podzielony na krótkie sekcje, zawierać wypunktowania, nagłówki i wyróżnienia. Dłuższy tekst można rozdzielić na dwie kolumny. Ponadto tekst zawsze piszemy przed przygotowaniem szaty graficznej mailingu, ponieważ owa szata graficzna służy podkreśleniu elementów przekazu i powinna z niego wynikać. Zasada ta nie dotyczy wszakże newsletterów, gdzie wstępnie określamy tylko, jaki rodzaj treści będziemy prezentować.

  Wdrożenie nowego newslettera

Linki i przyciski

Linki powinny wyglądać jak linki. Szary tekst pozbawiony podkreślenia może i wygląda elegancko, ale nikt nie wpadnie na to, że trzeba na niego kliknąć. Niebieski podkreślony tekst woła do użytkownika „kliknij mnie!”. Taka jest konwencja i zamiast z nią walczyć, warto wykorzystać jej potencjał. W szczególności należy unikać niebieskiego lub podkreślonego tekstu, który jednak nie jest linkiem – użytkownik może uznać, że mail jest popsuty i nie działa.

Przycisk CTA  (call to action) –  Warto  popracować nad umiejscowieniem tego przycisku – malutki element do klikania umieszczony na samym końcu długiego tekstu nie jest optymalnym pomysłem. Duży „wypukły” przycisk, umieszczony w górnej części dokumentu to koncepcja znacznie lepsza. Użytkownik nie ma poszukiwać elementów klikalnych – trzeba je pokazać w wyraźny sposób.

Kod html a programy pocztowe

Programy pocztowe obsługują kod html po swojemu. W zasadzie każdy program pocztowy i webmail robi to inaczej i na swój sposób. CSS -kaskadowych arkuszy stylów przeważnie nie jest obsługiwany przez programy pocztowe. Mailing projektujemy w języku html, a układ opieramy na zagnieżdżonych tabelach.

Elementy, które fajnie wyglądają, ale nie działają w mailingu.

  • Formularze
  • Wyszukiwarka
  • Osadzone filmy
  • JavaScript
  • Menu pomagające nawigować po elementach długiego newslettera

Testowanie wyglądu mailingu w programach pocztowych

Po pierwsze warto zrobić walidację kodu. Dzięki temu wyłapie się niedomknięte znaczniki i literówki.

Po drugie – zakładamy darmowe konto na jednym z ogólnie dostępnych programów do mas-mailingu i tam testujemy przygotowany przez nas projekt mailingu.

Jak to wysłać mailing?

  • Potrzebny jest specjalny program do wysyłania korespondencji seryjnej, do którego da się zaimportować napisany w oddzielnym edytorze kod html. Przykładem takiego programu jest anomail.
  • Serwisy internetowe do mas-mailingu
  • Programy pocztowe typu Outlook niestety się nie nadają.
  Google wyróżnia mobilne strony internetowe !

Kto może wysłać mailing zamiast mnie?

Skontaktuj się ze mną, pokieruje Cię krok po kroku. Przygotuje kreację mailingu, skonfiguruje program do wysyłki mailingu oraz doradzę zakup mailingowych bazy danych.
Wykonuję profesjonalne projekty mailingów i newsletterów. Mój projekt nie wyświetli się Twojemu klientowi w programie pocztowym jako – puste pole, ani nie rozjedzie się …

Projektowanie skutecznych mailingów

[button text=”Cennik projektów newsletterów” type=”btn-theme” size=”btn-lg” url=”http://www.visomedia.pl/cennik-uslug-mailingowych/” target=”_self” icon=”fa-flag ” bg_color=”#CC3333″ bg_hover_color=”#242424″ txt_color=”#FFFFFF” txt_hover_color=”#FFFFFF”]

Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Najnowsze komentarze