PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > Content Marketing > Gdzie się reklamować w zależności od profilu firmy

Założenie i rozpoczęcie prowadzenia własnej firmy to proces wieloetapowy. Musimy zwrócić uwagę i skrupulatnie przemyśleć wiele szczegółów. Z pewnością konieczne jest w pierwszej kolejności przeprowadzenie dokładnej analizy swojego pomysłu na biznes, następnym krokiem będzie zbadanie grupy docelowych klientów i wybranie kanałów dystrybucji swoich produktów lub usług. Wówczas staje przed nami ekonomia- musimy oszacować wydatki oraz przychody firmy jaką planujemy otworzyć i rozwijać. Gdy przygotowane zostaną wszelkie kwestie biznesowe konieczne staje się skupienie na sprawach wizerunkowych oraz doborze odpowiedniej reklamy. I tu pojawiają się pytania: Jak? Gdzie? Kiedy?

Reklama musi być efektywna

Jednak co takie stwierdzenie oznacza w praktyce? Chodzi o nic innego jak o to, żeby nasza reklama pojawiała się w miejscach, w których zobaczą ją osoby należące do określonej przez nas grupy docelowej, czyli takie, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą. Dzisiejszy rynek daje ogromne możliwości marketingowe. Możemy prezentować się w urozmaicony sposób zarówno w Internecie (reklama online) lub poprzez tradycyjne formy reklamy w realnym świecie (reklama offline), np. billboardy, banery, zewnętrzne tablice czy gazety, radio i telewizja.

To gdzie i w jaki sposób się reklamujemy zależy więc ściśle od tego na jakiego klienta liczymy. Oznacza to, że aby stworzyć i korzystać z efektywnej formy reklamy musimy poświecić czas na doprecyzowanie naszej grupy docelowej i znalezienie form kontaktu i dotarcia do niej. Pomoże to w podniesieniu skuteczności reklamy jak również doprowadzi do osiągania lepszych wyników i zarobków.

Gdzie reklamować firmę? W Internecie, ale nie tylko

Internet daje ogromne możliwości w kwestii reklamy i dotarcia do odpowiednich osób. Zapraszamy do zapoznania się z listą działań marketingowych, które mogą zwiększyć popularność naszej firmy, bo jak mówi powiedzenie : „w dzisiejszych czasach, jeśli nie ma Cię w sieci to nie istniejesz”.

  1. Strona internetowa

To absolutne must have każdej współczesnej, szanującej się firmy. Potencjalny klient, aż w 75% przed podjęciem decyzji opiera się na wrażeniu jakie robi na nim strona internetowa. Oceniana jest funkcjonalność, wiarygodność oraz wizerunek. Posiadanie właściwie zaprojektowanej, zoptymalizowanej i dopasowanej do użytkownika strony stanowi podstawę reklamy w sieci i jest zdecydowanie jej najtańszą wersją.

Przy zakładaniu strony internetowej pierwszym i kluczowym krokiem będzie wybór i wykupienie właściwej domeny. Będzie ona stanowiła nazwę Twojej firmy w sieci. Jeśli dobieramy ją pod kątem działań promocyjnych oraz postrzegania przez klientów to najlepiej jeśli będzie zakończona rozszerzeniem „.pl” lub „.com” . Jednocześnie w nazwie domeny zaleca się unikać polskich znaków, jest w prawdzie możliwość zarejestrowania nazw, które je zawierają, jednak praktycznie jest to nieopłacalne, gdyż korzystanie z nich możliwe jest jedynie z Polsce, co zamyka jakikolwiek kontakt ze strony klientów i kontrahentów zagranicznych.

  Czy muszę aktualizować moją stronę internetową?

Wykonanie strony internetowej warto zlecić firmie, która się w tym specjalizuje. Może ona zostać zbudowana od podstaw, lub oparta na gotowym szablonie, co od początku da Ci obraz jej wyglądu i funkcjonalności. Jeśli nie posiadasz odpowiednich umiejętności lepiej zostawić tę kwestię ekspertom, gdyż wszelkie nieprawidłowości w jej działaniu mogą obniżyć możliwości kontaktu z klientami jak również utrudniać ich pozyskiwanie.

  1. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce

Z pewnością należy uznać je za formę reklamy i promocji w Internecie. Odpowiednio dopasowane działania pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu zyskujemy możliwość dotarcia do klientów, którzy szukają dokładnie takich usług jakie oferujemy, możemy również dopasować lokalizację. Koszty działań specjalisty uzależnione są od licznych czynników, pośród których za najważniejsze uznaje się konkurencyjność fraz pod jakie ma być pozycjonowana strona. Należy koniecznie zaznaczyć, że im bardziej ogólne frazy wybierzemy tym koszty będą wyższe a efekty w postaci nowych klientów mniej wymierne. Dlatego należy odpowiednio sprecyzować słowa i dobrać je szczegółowo lub poprosić o pomoc specjalistę. Jeśli nie masz doświadczenia i wiedzy z zakresu pozycjonowania stron w sieci to lepiej nie zabierać się za to samodzielnie.

  1. Google Adwords

To popularna reklama w sieci. O ile same jej założenia nawet laikowi nie wydadzą się bardzo skomplikowane, o tyle już skonfigurowanie kampanii może stanowić kłopot i wymaga odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. W tej formie marketingowej samodzielnie dokonujesz określenia dziennego budżetu na reklamę lub określasz cenę za pojedyncze kliknięcie. Płatność możliwa jest z góry lub już po przeprowadzeniu kampanii reklamowej. W przeciwieństwie do zakładania strony internetowej i jej pozycjonowania reklama adwords stanowi zdecydowanie szybszą formę dotarcia do potencjalnego klienta. Już nawet o upływie godziny od zaplanowania, potencjalni klienci mogą mieć szansę na obejrzenie informacji o Twojej firmie w sieci. Google jest dość wymagającą wyszukiwarką, a narzędzia, które udostępnia wymagają odpowiedniej wiedzy i przygotowania, aby nie narobić szkód. Jeśli nigdy nie przygotowywałeś takiej kampanii reklamowej warto zwrócić się o pomoc do profesjonalistów.

  1. Serwisy związane z branżą
  Słabe wykorzystanie potencjału internetu przez małe firmy

Mogą mieć różną specyfikę. Niekiedy stanowią katalog firm zawierający wizytówki konkretnych usług, czasem możliwe jest publikowanie banerów reklamowych w określonych częściach serwisu, niektóre portale przekazują swoim użytkownikom newslettery, w których zawierają reklamy firm z branży, które znajdują się w ich bazie. Inną formą reklamy jest również publikacja artykułów sponsorowanych, które w dyskretny sposób nawiązują do naszej działalności i ją reklamują.

  1. Media społecznościowe

Facebook, Google+, Instagram i inne to obecnie jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form reklamy w sieci. Konta posiada bardzo wiele osób i regularnie z nich korzysta, przez co bardzo łatwo dotrzeć do nich z reklamą. Dodatkowo, np. facebook umożliwia dokładne dopasowanie grupy użytkowników, którym będzie się wyświetlać utworzona przez nas reklama. Warto również założyć stronę, funpage naszej firmy, aby rozszerzyć możliwość kontaktu dla potencjalnych klientów. Publikowanie treści związanych z naszą działalnością wpłynie pozytywnie na poziom postrzegania nas jako ekspertów w konkretnej dziedzinie.

  1. Blogi

Możesz wykorzystać blogi innych osób wykupując na nich banery lub artykuły sponsorowane lub jeśli dysponujesz odpowiednią ilością czasu bądź zasobów finansowych rozpocząć prowadzenie własnego, który wesprze twoje działania marketingowe w sieci.

  1. Fora internetowe

Na forach internetowych, które są w jakikolwiek sposób związane z Twoją branżą możesz udostępnić informacje o powstaniu lub działaniu Twojej firmy. Nie zawsze możliwe jest wstawianie linku do własnej strony, ale informacja o ofercie  może skutkować pojawieniem się nowych klientów, jak również wzmocnić działania związane z pozycjonowaniem Twojej strony w wyszukiwarce.

  1. Marketing poprzez e-mail

To dość popularna forma marketingowa. Do całej grupy mailingowej rozsyłane są maile, które mają doprowadzić do wzbudzenia zainteresowania ofertą oraz pozyskania nowych klientów.

  1. Klasyczne media

Przeprowadzenie kampanii reklamowej w telewizji jest dość kosztowne. Ceny uzależnione są zarówno od stacji telewizyjnej, jej oglądalności, czasu antenowego, oraz tego jak dużo osób ogląda dany kanał o określonej godzinie. Ten rodzaj reklamy wykorzystywany jest zwykle jeśli liczymy na dynamiczny rozwój firmy i posiadamy stosunkowo wysokie nakłady finansowe do przeznaczenia na reklamę. Warto wówczas również podjąć współpracę z wyspecjalizowaną agencją, która zajmie się przygotowaniem dopasowanego spota, który zostanie wyświetlony.

Jeśli chodzi natomiast o reklamę radiową, to emisja powinna być dopasowana do tego, w jakich godzinach potencjalna grupa docelowa najliczniej słucha radia. Najczęściej konieczne jest dostarczenie odpowiedniego spotu, nagranej reklamy, aby było możliwe jej wyemitowanie. Reklamy radiowe są tańsze od telewizyjnych.

  Na czym polega marketing internetowy?

Prasa to bardzo ciekawa forma dotarcia do nowych klientów. Jeśli posiadamy ściśle określoną grupę docelową możemy wybrać czasopisma, które są przez nią najczęściej kupowane oraz takie które są związane z naszą branżą. Form reklamy jest wiele – może to być notka prasowa informująca o naszej działalności, może to być artykuł sponsorowany, który sprawi, że zaczniemy być postrzegani jako eksperci, jak również można zdecydować się na baner reklamowy w formie graficznej.

  1. Zewnętrzne reklamy

Billboardy czy tablice ogłoszeniowe, plakaty czy zewnętrzne banery mogą zwrócić uwagę osób, które poruszają się po mieście – zarówno pieszo, komunikacją miejską jak i samochodem. Przykuwają spojrzenia , głównie wtedy gdy znajdzie się na nich coś godnego uwagi, przyciągającego wzrok i co łatwo zapamiętamy. Ważna jest więc nazwa firmy którą klient po przeczytaniu billboardu łatwo zapamięta i wpisze w wyszukiwarkę po powrocie do domu aby zapoznać się z ofertą. Przygotowanie takiej wielkogabarytowej reklamy najlepiej zlecić specjalistom.

  1. Targi branżowe

Jest to bardzo ciekawa i przydatna forma promocji zarówno produktów jak i usług. Warto brać w nich udział i korzystać z wszelkich możliwości aby zainteresować klientów i zapaść im w pamięć: np. ulotki, promocyjne gadżety.

  1. Prezentacje, szkolenia i pokazy

Organizując takie spotkania można zapraszać potencjalnych klientów i przekonać ich, że to co oferujesz jest im niezbędne.

  1. Sponsoring

Jeśli działasz lokalnie logo Twojej firmy może znaleźć się przykładowo na koszulkach miejscowej drużyny sportowej. Wówczas z pewnością zostanie zauważone i zapamiętane. Większe firmy mogą mierzyć wyżej np. w reprezentacje narodowe.

  1. Ambasadorzy

Z tego rozwiązania korzystają duże firmy lub takie które posiadają znaczne środki na reklamę. W roli ambasadorów najlepiej sprawdzają się gwiazdy i celebryci lubiani przez duże grono ludzi. Jednak zależnie od tego jaki profil ma nasza firma może się okazać, że idealną ambasadorką będzie opiekunka dziecięca z naszego osiedla.

  1. Ogłoszenia

To potrzebna i konieczna forma reklamy. Można reklamować swoje usługi lub produkty. Warto przygotować kilka różnych form ogłoszenia i zamieścić je na różnego rodzaju serwisach ogłoszeniowych oraz opublikować w kilku gazetach.

Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Najnowsze komentarze