Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing, w skrócie SEM) to promocja serwisów internetowych, produktów i usług w wynikach wyszukiwania.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) zwiększa widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach przez co zwiększa ruch, odwiedzalność oraz popularnosć Twojego serwisu www.

Najpopularniejszymi metodami jakimi posługuje się SEM są:

  • Odnośniki organiczne
  • Odnośniki sponsorowane
  • Reklama kontekstowa,
  • Internetowe artykuły sponsorowane,
  • Wymiana linków.

Odnośniki organiczne

Po wpisaniu hasła / frazy kluczowej w okienku wyszukiwarki Internauta otrzymuje listę wyników wyszukiwania, które najlepiej odpowiadają na jego zapytanie. Marketing w wyszukiwarkach polega na umieszczeniu Twojego serwisu www jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Prezentacja serwisu na jak najwyższych pozycjach jest drogą do sukcesu w pozyskiwaniu nowych klientów. Na stronie wyników wyszukiwania prezentowane są wyniki organiczne, nazywane także naturalnymi lub bezpłatnymi – to linki, do stron, które wyszukiwarka uznała za najlepsze dla szukanego hasła.

Odnośniki sponsorowane

SEM obejmuje dwa obszary: kampanie linków sponsorowanych oraz SEO, czyli optymalizację stron i pozycjonowanie w wynikach naturalnych. Marketing w wyszukiwarkach jest niezwykle skuteczny. Dzięki kontekstowemu powiązaniu reklam z zapytaniem Internauta nie traktuje linków zamieszczonych w wynikach jako nachalnej reklamy, gdyż odpowiadają na jego potrzebę i stanowią źródło informacji. Zapewnia to pozytywny odbiór przekazu reklamowego i zaangażowanie.

Dodaj komentarz