PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPZREDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe

Audyt marketingowy strony internetowej

Audyt marketingowy strony internetowej

Zacznijmy od tego, że istnieje coś takiego jak strategia marketingowa firmy. Ponieważ większość firm dzisiaj ma już strony internetowe to częścią tej strategii jest wykorzystanie właśnie strony internetowej w realizacji celów biznesowych firmy.

Strategia marketingowa  firmy w Internecie

Zgodnie z definicją z Encyklopedii Zarządzania:

”Strategia marketingowa oznacza zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, które przedsiębiorstwo musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku. Jej formułowanie to proces decyzyjny, polegający na wytyczeniu najistotniejszych problemów oraz określeniu sposobów ich rozwiązań.”

Co to jest analiza marketingowa strony internetowej?

Z kolei analiza marketingowa strony internetowej (czy też inaczej audyt) ma za zadanie sprawdzić czy strona, w obecnym jej kształcie, jest spójna ze strategią marketingową firmy i strategią strony internetowej czy też strategią kreatywną.

Głównym zadaniem firmowej strony www, jest prezentacja oferty firmy i skłonienie osoby (potencjalnego klienta) do wykonania pożądanej czynności np: napisania maila do firmy lub wykonanie telefonu w celu zapytania o ofertę.

  • Czy Twoja strona firmowa ułatwia potencjalnemu klientowi na wykonanie tych dwóch czynności?
  • Czy jesteś pewien, że Twoja strona firmowa, w obecnym jej kształcie, jest spójna ze strategią marketingową firmy?

Pomimo świadomości ze strony zarządu firmy, że strona firmowa powinna tak działać, w praktyce okazuje się, że tak się nie dzieje. Oferta Dlatego, zanim przystąpimy do działań promocyjnych Twojej oferty firmowej, zalecamy wykonać audyt marketingowy strony firmowej.

Analiza marketingowa strony firmowej ma zadanie odpowiedzieć na pytania:

  • Czy strona spełnia potrzeby wszystkich grup, do których jest kierowana?
  • Czy strona stosuje odpowiednie zasady dot. stylu (str. kreatywna) i brandingu (identyfikacja wizualna)?
  • Czy strona realizuje cele strategii marketingowej firmy?
  • Czy strona stosuje odpowiednie zasady prezentacji oferty?
  • Czy strona jest na tyle ciekawa wizualnie, że wyróżnia się na tle konkurencji?
  • Czy Twoja marka / branding (identyfikacja wizualna) jest należycie wyeksponowana?
  • Czy strona realizuje cele strategii marketingowej firmy?
  • Czy strona jest użyteczna (usability)?
  • Czy strona jest bezpieczna?
  • Czy prezentacja oferty usług lub produktów jest dobrze przygotowana?
  • Czy strona spełnia wymagania prawne i normy dobrych obyczajów?
  • Czy strona jest dobrze zredagowana?
  • Czy stosowane są metody monitorowania i analizy stanu strony i jej funkcjonowania?
  • Czy strona wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach (responsywność)?
  • Czy strona jest dobrze zoptymalizowana pod pozycjonowanie?
  • Czy strona jest dobrze przygotowana pod katem reklam Google Ads?

Na podstawie przeprowadzonej analizy przedstawimy rekomendacje dotyczące zmian, które są wymagane, aby uzyskać poprawę w kluczowych aspektach:

W zależności od potrzeb wykonuje się część, albo całość analiz wymienionych powyżej. Czasem firma decyduje się na przykład na ustalenie jedynie czy strona jest użyteczna i dobrze zoptymalizowana pod SEO. Nie jest to pełny audyt strony internetowej, ale daje cenne informacje. Czasem firma nie posiada spisanej strategii kreatywnej, czy strategii marketingowej. Wtedy trudniej jest jej zlecić pełny audyt firmie zewnętrznej.

Na podstawie przeprowadzonej analizy audytor przedstawia wnioski z analizy i rekomendacje dotyczące zmian, które są wymagane, aby uzyskać poprawę w kluczowych aspektach.

Wnioski powinny być na tyle konkretne, aby właściciel strony mógł przystąpić do ich wdrożenia. Wdrożenie zmian powinno poprawić działanie strony internetowej, a wyznaczone metody monitorowania zmian będą w stanie wykazać skuteczność wprowadzonych poprawek.

  • Prezentacja oferty firmy
  • Ułatwienia kontaktu
  • Aspekty technologiczne
  • Propozycje marketingowe

Jesteś zainteresowany ofertą audytu marketingowe swojej strony firmowej?

 

Zobacz również:

Audyt SEO | Reklamy Google Ads | Pozycjonowanie stron internetowych | Agencja Marketingu Internetowego

 

Leave a Reply