Ponieważ reklamy Google Ads są obecnie najbardziej skutecznym sposobem promocji usług i produktów w Internecie. Łącząc reklamy Google Ads z pozycjonowaniem stron internetowych uzyskujemy bardzo skuteczny model promocji i reklamy firmy lub sklepu internetowego w Internecie.
Reklamy Google Ads umożliwiają precyzyjne dostosowanie reklamy, w zależności od docelowej grupy odbiorców.
Reklama może być wyświetlana:
Dla przykładu, Google Ads, umożliwia reklamowanie oferty firmy (np. Restauracji), tylko w godzinach jej funkcjonowania, czyli po godzinie zamknięcia, reklama automatycznie się wyłącza i reklamodawca nie ponosi żadnych kosztów.
Reklamy Google Ads jako forma linków sponsorowanych, standardowo rozliczana jest za efekt, w postaci kliknięcia w daną reklamę. Przy wyliczaniu ceny za poszczególne kliknięcie, bierze się pod uwagę:
Korzystając z Google Ads w Polsce, uzyskujemy dodatkowe efekty wyświetlania reklamy w wyszukiwarkach na portalach www.onet.pl i www.interia.pl. Oba portale w swoich wyszukiwarkach, korzystają z silnika firmy Google, umożliwiając tym samym, wyświetlanie reklam Google Ads.
Google Ads działa w oparciu o model opłaty za kliknięcie PPC (an. Pay Per Click). Koszty pojedynczych kliknięć są bardzo zróżnicowane w zależności od m. in. konkurencyjności frazy oraz pozycji reklamy w sekcji i wahają się od kilku groszy do kilku złotych.
Promocja w sieci reklamowej Google Ads (patrz także reklama kontekstowa) funkcjonuje podobnie do reklamy Google Ads w płatnych wynikach wyszukiwania. Różnicą jest emisja przekazu nie na stronach wyszukiwarki Google, a w innych witrynach internetowych, o tematyce związanej z promowanymi hasłami (np. forach, blogach internetowych, tematycznych serwisach www itd.), zgłoszonych przez właścicieli do udziału w programie. Rozliczana jest analogicznie, przy czym koszty pojedynczych kliknięć są zwykle niższe.
Zalety kampanii / reklamy Ads: