Zacznijmy od tego, że istnieje coś takiego jak strategia marketingowa firmy. Ponieważ większość firm dzisiaj ma już strony internetowe to częścią tej strategii jest wykorzystanie właśnie strony internetowej w realizacji celów biznesowych firmy.
Zgodnie z definicją z Encyklopedii Zarządzania:
”Strategia marketingowa oznacza zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, które przedsiębiorstwo musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku. Jej formułowanie to proces decyzyjny, polegający na wytyczeniu najistotniejszych problemów oraz określeniu sposobów ich rozwiązań.”
Z kolei analiza marketingowa strony internetowej (czy też inaczej audyt) ma za zadanie sprawdzić czy strona, w obecnym jej kształcie, jest spójna ze strategią marketingową firmy i strategią strony internetowej czy też strategią kreatywną.
Głównym zadaniem firmowej strony www, jest prezentacja oferty firmy i skłonienie osoby (potencjalnego klienta) do wykonania pożądanej czynności np: napisania maila do firmy lub wykonanie telefonu w celu zapytania o ofertę.
Pomimo świadomości ze strony zarządu firmy, że strona firmowa powinna tak działać, w praktyce okazuje się, że tak się nie dzieje. Oferta Dlatego, zanim przystąpimy do działań promocyjnych Twojej oferty firmowej, zalecamy wykonać audyt marketingowy strony firmowej.
Na podstawie przeprowadzonej analizy przedstawimy rekomendacje dotyczące zmian, które są wymagane, aby uzyskać poprawę w kluczowych aspektach:
W zależności od potrzeb wykonuje się część, albo całość analiz wymienionych powyżej. Czasem firma decyduje się na przykład na ustalenie jedynie czy strona jest użyteczna i dobrze zoptymalizowana pod SEO. Nie jest to pełny audyt strony internetowej, ale daje cenne informacje. Czasem firma nie posiada spisanej strategii kreatywnej, czy strategii marketingowej. Wtedy trudniej jest jej zlecić pełny audyt firmie zewnętrznej.
Na podstawie przeprowadzonej analizy audytor przedstawia wnioski z analizy i rekomendacje dotyczące zmian, które są wymagane, aby uzyskać poprawę w kluczowych aspektach.
Wnioski powinny być na tyle konkretne, aby właściciel strony mógł przystąpić do ich wdrożenia. Wdrożenie zmian powinno poprawić działanie strony internetowej, a wyznaczone metody monitorowania zmian będą w stanie wykazać skuteczność wprowadzonych poprawek.
Zobacz również:
Audyt SEO | Reklamy Google Ads | Pozycjonowanie stron internetowych | Agencja Marketingu Internetowego