E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > SEO - Search engine optimization > Nagłówki h1,h2,h3 na stronie www

Nagłówki w treści strony h1,h2,h3

Nagłówki w treści strony; tytuły, śródtytuły, podtytuły,  (header z j.angielskiego) oznacza nagłówek h1, h2, h3 – cyfry oznaczają ważność przekazu;

  • h1 – nagłówek najważniejszy (dla nazwy produktu, nazwy usługi) np: Telewizory LED, Usługi hydrauliczne.
  • h2, h3 – nagłówki, używane do śródtytułów opisujących treści, nagłówki akapitów – treści bardziej wyeksponowane z całości artykułu np: zalety telewizorów led, korzyści z korzystania z naszej oferty.
  • h4, h5 – pozostała treść opisu produktu lub usługi.

Nagłówki h1,h2,h3 – posiadają bardzo ważne znaczenie dla jakości stron strony www,  ustalają hierarchię i porządkują treści na poszczególnych stronach serwisu www. Są znakomitym przewodnikiem ważności treści dla Internauty, dla wyszukiwarki internetowej Google oraz wpływają na pozycjonowanie stron.

Objaśnienia Mata Cutts z Google.

Kolejność nagłówków

Generalnie przy projektowaniu podstrony www powinno się zachować hierarchię ważności, czyli zaczynami od H1, następnie H2 i H3 itd. (HTML/Elements/h1, h2, h3, h4, h5, and h6).

Wzór nagłówka strony, wzory nagłówków:
<html>
<head>
<title>Przykładowa nazwa produktu / przykładowa nazwa usługi</title>
</head>
<body>

<h1>Przykładowa nazwa produktu / przykładowa nazwa usługi</h1>
<p>Nazwa Twojej firmy lub tematyka strony – napisz</p>

<h2>Nagłówek akapitu np: opis produktu / opis usługi</h2>
<p>jak dostać wysoką premię – napisz kilka słów</p>

<h3>Nagłówek akapitu np: korzyści związane z produktem lub usługą</h3>
<p>Korzyści z korzystania …  – tu opisz krótko korzyści z korzystania …</p>

<h4>Nagłówek akapitu np: podsumowanie opisu produktu lub usługi</h4>
<p>Zwięzłe podsumowanie dlaczego akurat ten produkt lub usługa</p>

<h5>Dowolna treść, mniej ważna niż te powyżej</h5>
<p>Treść opis …</p>

</body>
</html>

Ważność elementów  h1,h2,h3

Tagi / nagłówki są najważniejszymi wskazówkami dla wyszukiwarki i powinny zawierać zwięzłe słowa kluczowe nazw produktów, usług.

  • Nagłówek h1 – numer 1, jego treść oddaje sens całej treści na stronie, reprezentuje jej zawartość.
  • Nagłówek h2 – numer 2, oddaje sedno sprawy, reprentuje zawartość  artykułu na stronie internetowej. Treści na stronie internetowej zawierającej kilka artykułów, powinny być rozdzielone.  Tytuły artykułów umieść w nagłówkach h2.
  • Nagłówek h3 – numer 3, przybliża meritum sprawy opisanej w artykule na stronie internetowej. Treść artykułu na stronie internetowej podzielona jest na kilka części, akapitów.  Akapity oddzielone są śródtytułami, Śródtytuły umieść w nagłówkach h3.
  • Nagłówki h4,h5,h6 – pozostałe, każdy z osobna jest mniej ważny.
  Audyt serwisów internetowych

Nagłówki służą do uwypuklenia korzyści dla klientów, zachęcają ich do zakupu usług i produktów. Wiedza o nagłówkach to skuteczne narzędzie w przekazie informacji do klienta. Pokazuje odbiorcy co jest bardzo ważne, mniej ważne i mało ważne !

Wyszukiwarki internetowe czerpią wiedzę o treści stron internetowych z nagłówków, roboty wyszukiwarek podobnie jak ludzie szybko przeglądają tytuły i podtytuły stron. Tworzenie i odnawianie stron wymaga, aby elementy h1, h2, h3 były zamieszczone w kodzie strony internetowej. Dzięki poprawnemu nasyceniu strony www poprawnymi nagłówkami, uzyskujemy poprawny wygląd strony www, który bardzo wpływa na pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce. Pomogą uzyskać wysokie pozycję w wynikach wyszukiwania na frazę zawartą w tagach <h1>nazwa produktu</h1>

Jak sprawdzić czy strona ma nagłówek h1 czy nagłówek h2?

W przeglądarce internetowej (Internet Explorer, Firefox, Chroma) wybierz z menu „widok”, następnie „źródło” lub „źródło strony”, następnie „edycja”, kolejny krok „znajdź”, wpisz h2 i naciśnij enter. Szukane nagłówki pojawią sie w postaci <h2>Nazwa produktu</h2>.

Autor

  • Konrad Grodecki

    Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
    Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
    Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

    View all posts
Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Najnowsze komentarze