Pozycjonujesz stronę firmową i płacisz agencji marketingowej określona kwotę na fakturze. Agencja przysyła co miesiąc raport z monitoringu fraz i czeka na opłacenie faktury.
Czy wiesz ile kosztuje Cię ruch organiczny pozyskany dzięki działaniom SEO ?
Poniżej przedstawiam pewna idee do przemyślenia:
- Jeśli co miesiąc wydajesz 500 zł na koszty pozycjonowania, to jedyna wartościową miarą działania tej metody jest liczba odwiedzin strony www pozyskanych z ruchu organicznego.
- Jeśli nie wiesz ilu pozyskałeś ruchu do strony firmowej dzięki pozycjonowaniu, to znaczy , że wydajesz pieniądze na marne.
Jeśli wiesz ilu pozyskałeś ruchu do strony firmowej to podziel tą liczbę przez kwotę, którą wydajesz na SEO – dowiesz się ile kosztuje Cię pozyskanie jednego potencjalnego klienta, który odwiedził Twoja stronę firmowa i zapoznał się z ofertą firmy.
Jeśli nie wiesz ile ruchu organicznego pozyskałeś do strony firmowej dzięki pozycjonowaniu, to znaczy , że wydajesz pieniądze na marne.
Przykład
- w przeciągu miesiąca stronę firmową odwiedziło100 osób,
- koszt działań SEO (pozycjonowania) to 500 zł,
- Kosz pozyskania jednego użytkownika to: 500 / 100 = 5 zł,
5 zł, to koszt pozyskania jednego wejścia na Twoją stronę firmową.
A co się dzieje, kiedy nie wiesz ile osób pozyskujesz tym sposobem ?Zapraszamy do skorzystania z oferty pozycjonowanie Wrocław