Banery Google Ads - Specyfikacje i wymagania - Agencja Marketingu Internetowego SEO i SEM

Banery Google Ads – Specyfikacje i wymagania

Ile kosztuje ruch organiczny do strony firmowej
Różnice pomiędzy SEO a SEM
Show all

Banery Google Ads – Specyfikacje i wymagania

 

Wiele razy nasi Klienci, którzy sami chcą nam dostarczyć materiały graficzne dla reklam display lub re-marketing pytają o wymiary i specyfikacje na podstawie których, mogą te grafiki przygotować.

Poniżej przygotowaliśmy pomoce materiały.

Warunki, jakie należy spełnić, aby banery Google zostały zaakceptowane, można podzielić na trzy kategorie:

Reklamy standardowe

  • Dla standardowych reklam display oraz remarketingu adwords, banery muszą spełnić wymagania przedstawione poniżej. Jeśli interesują Cię wymagania elastycznych reklam displayowych, znajdziesz je w podrozdziale

Typ pliku: Akceptowane są pliki w formacie GIF, JPG, PNG. Rozmiar pliku: Plik może mieć maksymalny rozmiar 150 KB.

Dopuszczalne rozmiary banerów

Kwadratowe i prostokątne
  • 200 × 200
  • 240 × 400
  • 250 × 250
  • 250 × 360
  • 300 × 250
  • 336 × 280
  • 580 × 400
Wieżowiec
  • 120 × 600
  • 160 × 600
  • 300 × 600
  • 300 × 1050
Długi baner
  • 468 × 60
  • 728 × 90
  • 930 × 180
  • 970 × 90
  • 970 × 250
  • 980 × 120
Na urządzenia mobilne
  • 300 × 50
  • 320 × 50
  • 320 × 100

Elastyczne reklamy displayowe

Ten typ reklam automatycznie dostosowuje swój rozmiar, wygląd i format do dostępnej przestrzeni reklamowej. Pozwala to na większą swobodę w tworzeniu banerów. Poniżej przedstawiamy trzy możliwe rodzaje formatów:

Prostokąt w orientacji poziomej

  • Obraz powinien mieć proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar 600×314. Rozmiar pliku nie może przekraczać 5120 KB.

Kwadrat

  • Obraz powinien mieć proporcje 1:1, minimalny rozmiar 300×300. Rozmiar pliku nie może przekraczać 5120 KB.

Logo

  • Obraz powinien mieć proporcje 1:1, minimalny rozmiar 128×128 (zalecany przez Google rozmiar to 1200×1200). Google zaleca również dodanie dodatkowego logo w formacie prostokątnym (4:1), o rozmiarze co najmniej 512×128. Rozmiar pliku nie może przekraczać 5120 KB.

Reklamy HTML5

  • Reklamy HTML5 to typ reklam interaktywnych, które są możliwe do zaimplementowania w przypadku reklam w Google tylko po spełnieniu określonych warunków oraz pozytywnej weryfikacji prośby wysłanej do supportu Google. Poniżej przedstawiamy specyfikacje banerów oraz warunki, jakie należy spełnić, aby Google mogło pozwolić na użycie tego typu reklam:

Warunki przystąpienia

  • dobra historia przestrzegania zasad
  • dobra historia płatności
  • łączne wydatki powyżej 1000 USD

Typ pliku

  • Akceptowane formaty to CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG, SVG.

Dopuszczalne rozmiary banerów

Kwadratowe i prostokątne
  • 200 × 200
  • 240 × 400
  • 250 × 250
  • 250 × 360
  • 300 × 250
  • 336 × 280
  • 580 × 400
Wieżowiec
  • 120 × 600
  • 160 × 600
  • 300 × 600
  • 300 × 1050
Długi baner
  • 468 × 60
  • 728 × 90
  • 930 × 180
  • 970 × 90
  • 970 × 250
  • 980 × 120
Na urządzenia mobilne
  • 300 × 50
  • 320 × 50
  • 320 × 100

Wymagania jakości obrazu

Nie powinno być niespodzianką, że poprawny typ i rozmiar baneru, to nie są jedyne warunki, jakie należy spełnić, aby nasz baner mógł zostać użyty w reklamie Google Adwords. Banery Google mogą zostać odrzucone z uwagi na niespełnienie wymagań odnośnie jakości obrazu. Przedstawiamy najważniejsze zasady, których należy przestrzegać, aby zminimalizować ryzyko odrzucenia naszego baneru.

Obraz nie może być rozmyty

  • Na rozmycie baneru należy zwracać szczególną uwagę w sytuacji, gdy powiększamy rozmiar grafiki, aby osiągnęła ona wymagane wymiary. Często prowadzi to do efektu pikselizacji, tak jak na przykładzie poniżej.
  • Logo po lewej stronie zostałoby najprawdopodobniej odrzucone przez Google, z uwagi na zbyt duży efekt pikselizacji.

Obraz musi wyświetlać się prosto

  • Obrazy wyświetlające się bokiem, do góry nogami, czy w jakikolwiek inny, mało czytelny sposób, nie zostaną zaakceptowane jako banery Google. Poniżej zamieszczamy przykłady.

Obraz nie może zawierać elementów rozpraszających użytkownika

  • Dla animowanych banerów, wszelkiego rodzaju miganie, efekty stroboskopowe oraz inne efekty mocno rozpraszające użytkownika, są zabronione.
  • Niedozwolone są również animowane banery Google, których animacja wychodzi poza ramkę reklamy, nachodząc na treść strony, na której się wyświetla.

Animacja nie może być za długa

  • W przypadku banerów Google zawierających animacje, należy pamiętać o tym, aby animacja nie trwała dłużej niż 30 sekund. Warto jednak wiedzieć, że krótsze animacje mogą zostać zapętlone tak długo, jak całkowity czas wyświetlania się animacji nie przekroczy limitu 30 sekund.

Obraz nie może mieć dużo pustej przestrzeni

  • Opisany tutaj problem pojawia się dość często, gdy do stworzenia baneru dla reklam display próbujemy użyć np. przerobionego logo firmy. Jeśli użyty przez nas obraz nie będzie pasował do wybranego przez nas rozmiaru, zostanie on odrzucony.

Wymagania jakości treści

  • Podobnie jak w przypadku jakości obrazu, jakość i przekaz samej treści baneru może być powodem odrzucenia reklamy, jeśli nie będą one zgodne z wytycznymi dla reklam Google Adwords. Poniżej zostały wyszczególnione najważniejsze zasady, jakimi należy się kierować, tworząc treść banerów Google.

Baner nie może zawierać niespójnej treści

  • Wszystkie elementy naszego baneru powinny być spójne z treścią witryny, do której prowadzi reklama. Weźmy na przykład baner, który prowadzi do sklepu internetowego ze sprzętem AGD. Jeśli na banerze zostaną użyte grafiki sprzętu elektronicznego, który nie jest częścią asortymentu danego sklepu, może to prowadzić do odrzucenia baneru.

Baner nie może zawierać treści wprowadzającej w błąd

  • Prawdopodobnie co najmniej raz zetknąłeś się z reklamą udającą powiadomienie, ostrzeżenie systemu lub coś w podobnym stylu. Wszystko co spowodowałoby, że użytkownik mógłby nie zorientować się, że patrzy na reklamę, jest niedozwolone.
  • Kolejnym przykładem są reklamy typu “cudownej metody” na odchudzanie oraz inne, zawierające fałszywe informacje.
  • Treścią wprowadzającą w błąd jest również podszywanie się pod reklamy innych znanych portali, stosując powiązane z nimi loga i symbole.
  • Przykładów typów banerów, pasujących do kategorii treści wprowadzającej w błąd, mogą być setki, dlatego też łatwiej jest stosować prostą zasadę: Jeśli baner stara się, za pomocą swojej treści, nieuczciwie nakłonić użytkownika do kliknięcia, to najprawdopodobniej zostanie odrzucony.

Treści podlegające ograniczeniom<

  • Niektóre rodzaje treści, które mogą pojawić się w reklamach Google Ads, podlegają specjalnym zasadom i ograniczeniom. Temat ten jest tak obszerny, że nie jest możliwe, by wszystkie zasady dotyczące każdego z rodzajów treści mogły się tutaj znaleźć. Poniżej zamieściliśmy streszczenie przypadków, z którymi najczęściej się spotykaliśmy. Jeśli chciałbyś zobaczyć pełną listę tych zasad, zapoznaj się z artykułami na Centrum Zasad Google Ads.
Banery zawierające treści objęte prawami autorskimi
  • Podobnie jak większość treści w internecie, reklamy Google Ads chronione są prawami autorskimi. Zanim wyślesz baner do akceptacji, upewnij się, że posiadasz prawa autorskie do zawartej w nim treści, oraz (jeśli jest taka potrzeba) odpowiedni certyfikat.
Banery promujące usługi finansowe
  • Banery Google promujące usługi finansowe, w tym też promujące produkty związane z zarządzaniem pieniędzmi, inwestycjami oraz kredytami, muszą spełniać warunki narzucone przez prawo w Polsce (lub innym kraju, gdzie ma być wyświetlana reklama). Upewnij się, że znasz prawo rynku finansowego, zanim stworzysz jakąkolwiek reklamę usług finansowych w Google Ads.
Banery zawierające treści erotyczne
  • W większości przypadków, baner zawierający treści erotyczne będzie niedozwolony. Wyjątki stanowią banery reklamujące strony erotyczne dla dorosłych, które nie są kierowane do osób nieletnich i są zgodne z zasadami Google. Oznacza to, że nie mogą zawierać treści np. pornograficznych, promujących czynności seksualnych z nieletnimi, gwałtu, kazirodztwa. Banery promujące prostytucję również nie są dozwolone.
Banery promujące alkohol
  • Reklamy promujące alkohol nie mogą być skierowane tak, aby wyświetlały się dla osób nieletnich. Dodatkowo, reklamy z branży alkoholowej muszą spełnić również wymagania narzucane przez prawo kraju, w którym będą wyświetlane. Powyższe zasady dotyczą również banerów promujących napoje przypominające produkty alkoholowe.
Banery promujące leki
  • W Polsce niedozwolone jest, aby banery Google promowały leki na receptę.

Podsumowanie

Na koniec chcielibyśmy podkreślić, że stworzenie baneru Google, który spełnia wymagania, to jedynie połowa sukcesu. Tworzenie reklamy “w ciemno”, bez zapoznania się z rynkiem, na którym będzie działała reklama lub bez znajomości branży, najczęściej nie przyniesie dobrych rezultatów. W celu efektywnego wykorzystania budżetu przeznaczonego na reklamę Google Ads, zachęcamy do zebrania jak największej ilości informacji oraz danych, które pozwolą na prognozę skuteczności reklamy, zanim zostaną przygotowane banery. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnego marnowania budżetu na reklamę, która nie przyniesie oczekiwanego zwrotu z inwestycji, ponieważ nie była dobrze zoptymalizowana pod daną branżę i rynek. Jeśli czujesz, że brakuje Ci doświadczenia lub wiedzy w zakresie optymalizacji reklam w Google Ads, to można w takiej sytuacji rozważyć współpracę z agencją, która wykorzysta swoje doświadczenie by poprowadzić Twoją kampanię reklamową za Ciebie.

rwerwerew

Visomedia.pl
Visomedia.pl
Misją i głównym polem działania Visomedia.pl jest planowanie skutecznych strategii marketingowych dla przedsiębiorców dostrzegających ogromny potencjał Internetu w zdobyciu nowych klientów. Posiadamy wiedzę i doświadczanie, które pozwala nam wykorzystać najlepsze metody do wypromowania Twojej firmowej strony internetowej. Priorytetem naszych działań jest zwiększenie ruchu użytkowników zainteresowanych ofertą firmy.

Komentarze są wyłączone.