PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > Content Marketing > Copywriter do obsługi sklepu internetowego – dlaczego warto?
copywriter dla sklepu internetowego
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 Średnia ocen, average: 5,00 Oddanych głosów 5)
Copywriter do obsługi sklepu internetowego – dlaczego warto?Loading...

 

Zakładając sklep internetowy na pewno stajesz przed pytaniem: jak wypełnić treścią opisy moich produktów? Możesz użyć opisu producenta, ale nie jest to najlepszy pomysł. Internet usiany jest copywriterami oferującymi swoje usługi, ale czy na pewno tego potrzebuję? Przecież pisanie tekstów to prosta sprawa i każdy może to robić. Otóż nie!

 

Sklep internetowy bogaty w unikalne treści

 

Zapełnianie nowo otwartego sklepu internetowego towarami to jedno, ale pozostaje jeszcze kwestia opisów, grupowania w kategorie czy optymalizacji treści pod kątem widoczności w wyszukiwarce. Jak to zrobić, żeby uzyskać najlepsze rezultaty?

Każde z ww. działań wymaga tekstów: krótszych bądź dłuższych, ale wciąż tekstów. Pisanie ich na własną rękę jest może i dobrym pomysłem na początek, gdy nie chcemy inwestować dużych pieniędzy w copywritera. Po dłuższym czasie zauważymy, że wymaga to od nas więcej pracy niż przypuszczaliśmy, a tworzenie unikalnych opisów dla każdego z setek produktów może powodować uczucie zrezygnowania. 

 

Daj się zauważyć robotowi Google

 

To od czego należy zacząć, to optymalizacja treści pod kątem SEO. Każdy sklep internetowy bądź strona, aby była widoczna przez wyszukiwarkę musi być opatrzona odpowiednimi tagami (optymalizacja sklepu internetowego). Podstawowe tagi takie jak nagłówki H1, H2 oraz title powinny zawierać słowa kluczowe, które będą kierowały zainteresowanego użytkownika prosto do naszego sklepu. 

Jak więc dobrać słowa kluczowe i czy mogę to zrobić samodzielnie? 

  Audyt serwisów internetowych

Oczywiście, istnieją programy umożliwiające wypróbowanie swoich usług za darmo, lecz po zakończonym trialu należy za nie zapłacić. Do polecanych przez nas programów należą darmowy Google Search Console oraz Semstorm i Ahrefs, które są płatne. Copywriterzy i agencje posiadają zazwyczaj wykupioną licencję do tych programów.

Zaplanuj z nami SŁOWA KLUCZOWE i POZYCJONUJ swój sklep

 

„Content is king” – Bill Gates

 

Niegdyś w Internecie nie liczyło się to, co piszemy, lecz jak piszemy. Treści musiały spełniać konkretne wymogi, aby Robot Google uznał je za wartościowe i warte promowania. Czasy się zmieniły i już od dawna jest to nieskuteczna metoda , ba, użytkownicy internetu też się bardzo zmienili i stali się wybredni.

Klient, który odwiedza Twój sklep internetowy być może nie jest zainteresowany treścią jaką mu proponujesz, lecz tym jakie produkty oferujesz. To oczywiste, ALE! 

Zwięzłość i poprawność treści, które znajdą się na Twojej stronie wzbudzi większe zaufanie klienta. Zobaczy, że dbasz w najdrobniejszych szczegółach o swój biznes, więc zadbasz również o jego zadowolenie. Zatrudnienie profesjonalnego copywritera pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnej wtopy!

 

Lepiej zaplanujesz swoją pracę

 

Oddelegowując większość zadań copywriterowi możesz o wiele lepiej zarządzać swoim czasem. Szczególnie, jeżeli posiadasz w swoim sklepie internetowym setki artykułów, a każdy z nich wymaga unikalnego opisu. Czas poświęcony na stworzenie opisów produktów, kategorii czy obrazków (alt) możesz wykorzystać na promowanie sklepu i zdobywanie klientów.

Copywriterzy to też zwykle bardzo dobrzy marketingowcy, którzy pomogą Ci w stworzeniu świetnej kampanii w Google Ads. Jeśli zależy Ci na szybkim dostaniu się do TOP10 oraz wygenerowaniu ruchu powinieneś zainteresować się tym w następnej kolejności. 

Zapoznaj się z naszą ofertą dotyczącą POZYCJONOWANIA

 

Zdobądź uwagę klienta chwytliwym hasłem

 

  Darmowe zdjęcia i bezpłatne materiały na stronę internetową

Wyszukując informacje w Google na pewno zauważyłeś, że zawierają one krótkie opisy tego, co można znaleźć na stronie. Nazywamy je meta description.

 

optymalizacja sklep internetowy copywriter
Przykładowy meta description

 

To, co znajdzie się w opisie meta, nie ma aż tak dużego znaczenia, jeśli myślimy o czystym SEO. Google już od dawna nie uwzględnia tego jako rzecz najważniejszą. Co innego użytkownicy, którzy zanim wejdą w daną stronę, skanują meta opisy w poszukiwaniu tego czego potrzebują. Dobrze sformułowany i unikatowy opis meta dla różnych podstron sklepu internetowego pozwala zachęcić do odwiedzenia go, chociażby przez pogrubione słowa kluczowe. Przykład:

 

optymalizacja sklepu internetowego opisem meta copywriter
Meta description z wytłuszczonymi słowami

Dla porównania są dwa opisy, które pojawiły się na hasło wpisane w Google. Liczba pogrubionych słów kluczowych może być dla nas informacją, że z tego wpisu dowiemy się dokładnie tego o co nam chodzi. Warto zwracać na to uwagę.

Meta description jak już wspomniano, nie są najważniejsze, ani nawet wymagane. Silnik Twojego sklepu internetowego samodzielnie wstawi taki opis, lecz czy będzie on zadowalający? Podaję przykład:

 

optymalizacja sklepu internetowego opisem meta copywriter
Losowo generowany opis meta

 

Uważam, że jeżeli mamy na coś wpływ powinniśmy to wykorzystywać. Zatrudniając copywritera będziemy pewni, że opisy są poprawnie sformułowane pod względem długości i formy oraz zachęcą użytkownika do kliknięcia (ang. call to action). Podniesie to nasz współczynnik klikalności CTR (ang. click-through rate), co kolejno przełoży się na wzrost konwersji w sklepie internetowym.

 

Buduj autorytet tworząc firmowego bloga

 

Krokiem, który pozwoli zwiększyć zasięgi sklepu internetowego jest założenie bloga. Dlaczego? 

Poprzez tworzenie treści na blogu poprawiasz swój autorytet zarówno wśród użytkowników, jak i w oczach Robota Google. Tworząc kolejne podstrony przekierowujące do sklepu budujesz niejako sieć powiązań i zwiększasz prawdopodobieństwo dotarcia do nowych klientów. Jak to działa?

  Mistrzostwa Content Marketingu – pierwsze w Polsce !

Opisy w sklepie internetowym, które stworzysz będą opatrzone konkretnymi słowami kluczowymi, lecz ich liczba dla danego produktu jest ograniczona. Podam przykład. 

W opisie obroży dla buldogów francuskich trudno będzie ująć grupę docelową do jakiej ma trafić Twój produkt. Jeśli jednak będziesz tworzył treści blogowe możesz z łatwością wpleść w nie informacje o swoich produktach, a także o właścicielach wymienionych zwierząt. Dzięki temu zwiększasz niejako pulę słów kluczowych powiązanych z Twoim sklepem internetowym. Sprawny copywriter ułoży strategię artykułów blogowych tak, aby generowały one dodatkowy ruch.

 

Chcę zwiększyć sprzedaż, ale mam już treści. Co dalej?

 

Copywriter wykonał swoją robotę, mam bogaty w unikalne, napisane pod SEO treści w swoim sklepie internetowym. Co mogę zrobić dalej, aby zwiększyć sprzedaż? 

Krokiem na jaki trzeba będzie się zdecydować w następnej kolejności jest wprowadzenie tzw. SEM o czym szerzej pisaliśmy tutaj (różnice między SEO, a SEM), który obejmuje szereg działań pozwalających na dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. 

Zapoznaj się z naszą ofertą dotyczącą SEM

Zobacz również:

Jak optymalizować sklep internetowy na platformie Shoper?

Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze