Jak optymalizować sklep internetowy na platformie Shoper?
Case study update january 2020
Case Study Pozycjonowanie – aktualizacja Google – styczeń 2020 rok
7 lutego, 2020
copywriter dla sklepu internetowego
Copywriter do obsługi sklepu internetowego – dlaczego warto?
15 marca, 2021
Show all

Jak optymalizować sklep internetowy na platformie Shoper?

shoper sklep internetowy grafika

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 Średnia ocen, average: 5,00 Oddanych głosów 5)

Loading...

Sklepy internetowe są niewątpliwie biznesem bardzo dochodowym i bądź co bądź, przyszłościowym. Przed osobami decydującymi się na ten model pojawia się pytanie: jaką platformę do obsługi sklepu internetowego należy wybrać? W tym artykule chcielibyśmy przybliżyć Państwu Shopera, który w prosty sposób pozwala pozycjonować sklep pod kątem SEO. Zapoznaj się z artykułem dotyczącym podstawowych zagadnień z nimi związanych.

 

Optymalizacja metadanych w Shoperze

Shoper jest niewątpliwie platformą przyjazną użytkownikowi pod kątem pozycjonowania i optymalizacji e-sklepu. Zawdzięcza to przede wszystkim swojemu przejrzystemu menu i rozkładowi podstron. Ponadto najważniejsze funkcje potrzebne do zrobienia dobrego SEO są łatwo dostępne. Zaawansowana wiedza programistyczna nie jest wymagana, aby poprawnie pracować w Shoperze.

Platforma umożliwia formatowanie metadanych: title i description, z poziomu konkretnego produktu, ale również opisu kategorii. Aby to zrobić musisz wybrać Ustawienia > Zaawansowane > SEO.

shoper metadane instrukcja

 

Lista metadanych

Tagi title oraz description to inaczej tzw. sekcja HEAD Twojej strony, która bezpośrednio wpływa na wyniki wyszukiwania. Ustawiając je należy przeanalizować słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swój sklep. Jest to ważne z punktu widzenia wyszukiwarek, ale przede wszystkim użytkowników wyszukujących produkty w sieci. Shoper daje nam możliwość automatycznego generowania znaczników meta dla każdej z sekcji naszego sklepu internetowego biorąc pod uwagę następujące zmienne:

shoper metadane instrukcja

Tworzenie treści w Shoperze

Ważna, z punktu widzenia optymalizacji jest zmiana opisów kategorii oraz konkretnych produktów. Można to zrobić z poziomu panelu klienta wybierając Obsługa sklepu > Kategorie i kolejno kategorie, które chcemy zmienić. Posłuży nam do tego prosty edytor, dzięki któremu możemy dowolnie edytować i formatować opis.

shoper opis kategorii instrukcja

Bardzo ważnym elementem dobrze zoptymalizowanego opisu kategorii pod kątem SEO jest umieszczanie nagłówków H1 oraz H2. Można to zrobić w prosty sposób zaznaczając interesujący nas fragment tekstu i wybierając Format > Formaty > Nagłówki.

shoper nagłówki instrukcja

Innym sposobem jest wykorzystanie edytora, który pokazuje nam tekst w postaci kodu HTML. W tym miejscu przyda nam się znajomość podstawowych zagadnień wymienionego języka.

shoper nagłówki edytor instrukcja

Tworzenie dobrych, zoptymalizowanych opisów kategorii jest podstawową czynnością, którą powinniśmy wykonać budując nasz sklep internetowy.

Innym sposobem na pozycjonowanie jest tworzenie blogów. Shoper daje nam możliwość stworzenia bloga na istniejącej już domenie. Opcja ta jest dostępna w sekcji Wygląd i treści > Blog. Tworząc bloga, obowiązują nas te same zasady optymalizacji, które wymieniliśmy w tym artykule.

Dowiedz się jak SKUTECZNIE POZYCJONOWAĆ swój sklep

Jak opis zdjęcia pomaga w optymalizacji?

Kolejnym ważnym aspektem na drodze do dobrego pozycjonowania sklepu są opisy zdjęć. Ważne jest to o tyle, że ułatwiamy robotowi google odnalezienie naszych produktów przez wyszukiwarkę grafiki. Dzięki precyzyjnemu opisowi zdjęć produktowych możemy liczyć na dotarcie do naszych potencjalnych klientów. Aby zmienić opis należy wejść w interesujący nas produkt, następnie w galerię i wybrać opcję edycji opisu zdjęcia.

shoper opis zdjęcia

 

Ustawianie przekierowań 301 w Shoperze

Wyobraźmy sobie sytuację, gdy zmieniamy adres naszej strony lub jeden z produktów jest z jakiegoś powodu niedostępny w danym momencie. Nie chcemy, aby klient otrzymał w wyniku wejścia na interesującą go stronę komunikat, że ta nie istnieje. 

Korzystanie z Shopera pozwala nam unikać takich sytuacji, ponieważ automatycznie ustawia on przekierowania na inne strony, więc nie musimy się martwić o utratę linków przychodzących do strony. Co w momencie, gdy chcemy ustawić przekierowanie sami, np. na produkt, który chcemy polecić klientowi? Aby ustawić przekierowanie wchodzimy w Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania.

shoper przekierowanie 301

 

Mapowanie strony – sitemap

Kolejnym zagadnieniem ważnym z punktu widzenia SEO jest mapa strony – sitemap, czyli plik zawierający adresy URL wszystkich podstron sklepu. Jest to plik generowany automatycznie do rozszerzenia XML, który jest wymagany do umieszczenia sklepu w Google Search Console. Znajdziemy go w sekcji Ustawienia > SEO > Sitemap.

shoper sitemap

 

Edycja pliku robots.txt

Plik robots.txt odpowiada za odpowiednią indeksację strony. Umieszczone są tu reguły blokujące zasoby przed robotami indeksującymi. W jaki sposób może nam to pogorszyć pozycjonowanie strony? A no w taki, że generowane są duże ilości podstron na bazie filtrów i sortowania, które z punktu widzenia indeksowania Google mogą być problematyczne. 

Przykładowa strona w wygenerowanymi, niepotrzebnymi indeksami: http://sklepinternetowy.pl/kategoria/1/default/1/news/0/f_producer_69/1

W celu edycji pliku robots.txt należy przejść do sekcji Ustawienia > SEO > Zaawansowane.

shoper robots.txt

 

Edytowanie szablonu sklepu w Shoperze

Ostatnim aspektem pozycjonowania sklepu jest jego wygląd. Ważnym jest, z punktu widzenia użytkownika, aby strona była zorganizowania w sposób przejrzysty i jasny. Twój potencjalny klient nie może czuć się zagubiony lub przytłoczony zbyt dużą liczbą treści lub niejasnymi oznaczeniami. 

Shoper daje możliwość edytowania szablonu według własnych preferencji. Przydatna może się tu okazać znajomość narzędzi takich jak CSS i JSOpcję tą znajdziemy w zakładce Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny.

shoper szablon graficzny

 

Podsumowanie działań SEO w Shoperze

Shoper jest doskonałym narzędziem dla osób, które nie mają w planach nauki programowania. Do poprawnego pozycjonowania wystarczy nam znajomość prostych edytorów tekstów, a także pewna dawka sprytu, pozwalająca wyprzedzić konkurencję w doborze słów kluczowych. Ponadto Shoper pozwala podłączyć się pod najbardziej znane narzędzia Google takie jak: Search Console, Analytics oraz Merchant Center. Pozwoli to na jeszcze większą swobodę w zakresie optymalizacji i pozycjonowania. 

Podsumowując, aspektami na które trzeba zwrócić uwagę przy zakładaniu sklepu na platformie Shoper są: 

  • metadane title i description,
  • opisy obrazów ALT,
  • opisy kategorii ze zwróceniem uwagi na nagłówki H1 i H2,
  • adres URL strony,
  • plik robots.txt,
  • przekierowania do określonych podstron,
  • systematyczne tworzenie wartościowych treści na blogu,
  • korzystanie z dodatkowych narzędzi Google.

Należy pamiętać, że całość jest zapakowana w bardzo przystępny i intuicyjny system, który pozwala w prosty sposób nim zarządzać, a także tworzyć treści przyjazne użytkownikom. Jest to również silnik, w którym pozycjonerzy w szybki sposób mogą efektywnie pracować. Należy pamiętać, że poprawna konfiguracja sklepu to jedno, ale żeby uzyskać lepsze wyniki w pozycjonowaniu trzeba z czasem zastosować kampanie Google Ads. POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Dodaj komentarz