Case Study Pozycjonowanie. 13 stycznia tego roku została wprowadzona przez Google nowa aktualizacja algorytmu pod nazwą: „January 2020 Core Update”.
Case Study Pozycjonowanie
Aktualizacja miała wyraźny wpływ na pozycje fraz oraz widoczność stron internetowych w wyszukiwarce wśród naszych klientów.
Na przykładzie jednego z klientów z branży motoryzacyjnej, chcemy pokazać jak aktualizacja wpłynęła na wyniki.
Stworzenie nowej strony firmowej – początek współpracy
Po rozpoczęcie współpracy z klientem, zauważyliśmy wyraźny spadek widoczności strony internetowej na fraz kluczowe. Po rozmowie z klientem, w trakcie której pokazane zostały tendencje jakie zachodzą od dłuższego czasu, postanowiono stworzyć nowa stronę firmową. Wdrożenie strony www na serwer miało miejsce na w połowie listopada 2019 – co jak widać na wykresie poniżej, odbiło się jeszcze większym spadkiem widoczności strony w wyszukiwarce. Stało się tak, dlatego, że ze strony firmowej zniknęły podstrony, które już nie były powiązane z prowadzonym biznesem przez klienta. Wejścia na takie strony powodowały szybkie jej opuszczenie przez użytkownik, co miało wpływ na współczynnik średniego czasu przebywania użytkowników na stronie.Takie podstrony, pomimo generowania ruchu do strony firnowej, zwiększają współczynnik odrzutu, który w całości przekłąda się na całą witrynę www.
Wykonana została kopia strony oraz kopia wszystkich podstron wychodzących w celu zrobienia przekierowań – i to co było ważne z punktu widzenia prowadzenia firmy, zostało odtworzone lub przekierowane na podobne strony.

Źródło: Opracowanie własne – 23.01.2020 Google Search Console – widok danych klienta
1. Regularny spadek liczby wy świetleń i kliknięć.W tym czasie, została podjęta decyzja o przygotowaniu nowej strony internetowej. Nowa strona firmowa w sowim założeniu miała być: szybka, mobilna i zawierać odpowiednią dużą ilość informacji na temat oferty firmy, aby móc konkurować o wysokie pozycje na słowa kluczowe. Strona została wdrożona pod koniec listopada 2019. Widać charakterystyczny spadek wszystkich parametrów.
W tym momencie, mieliśmy w zespole trudny okres oczekiwania. Roboty Google zorientowały się o zmianie silnika strony. Pomimo odbudowania treści, ustawieniu tych samych linków URL, okres spadku i stagnacji trwał ponad jeden miesiąc.
2. Okres po wdrożeniowy – w tym czasie skupialiśmy się na dodawaniu nowych treści, ofert i całościowej rozbudowie strony firmowej o nowe usługi.
3. Po okresie spadku zaczynamy zauważać zmianę na lepsze. Początek stycznia 2020, to okres stopniowego wzrostu wyszukiwań i kliknięć. Strona zaczyna być co widoczna na co raz więcej fraz kluczykowych, a co za tym idzie, zwiększają się wyświetlenia i kliknięcia.
W tym czasie, czyli 13 stycznia do Polski dotarł up date Google, który spowodował wyraźny skok i poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

Przez następne 3 miesiące, strona ustabilizował swoją pozycje w TOP 5 na kilka kluczowych fraz, dzięki czemu uzyskano ponad 4 tyś kliknięć i pond 40 tyś wyświetleń.
Wpływ aktualizacji strony na TOP5
Dziś mamy 29 marca 2020
Źródło: Opracowanie własne – widok Google Search Console
4. Kontynuacja wzrostu pozycji z poprzedniego widoku (patrz wyżej)
5. Ustabilizowanie się pozycji w TOP5
6. 17. Marca 2020 – Korona Wirus. Załamanie rynku.
29.03.2020. Ogłoszenie wsparcia dla małego i średniego biznesu przez Rząd.
Case Study Pozycjonowanie
Wnioski
- Zmiana i przebudowanie strony firmowej, było dobrą decyzją, która wpłynęła pozytywnie na wzrost wyników pozycjonowania
Ciąg dalszy nastąpi.
Zobacz również