Case Study Pozycjonowanie - aktualizacja Google – styczeń 2020 rok %
Przekierowanie 301 SEO w PHP
Przekierowanie starej domeny na nowy adres
15 stycznia, 2020
shoper sklep internetowy grafika
Jak optymalizować sklep internetowy na platformie Shoper?
26 lutego, 2021
Show all

Case Study Pozycjonowanie – aktualizacja Google – styczeń 2020 rok

Case study update january 2020

Case study update january 2020

Case Study Pozycjonowanie

13 stycznia tego roku została wprowadzona przez Google nowa aktualizacja algorytmu pod nazwą: „January 2020 Core Update”.

Aktualizacja miała wyraźny wpływ na pozycje fraz oraz widoczność stron internetowych w wyszukiwarce wśród naszych klientów.

Na przykładzie jednego z klientów z branży motoryzacyjnej, chcemy pokazać jak aktualizacja wpłynęła na wyniki.

Stworzenie nowej strony firmowej – początek współpracy

Po rozpoczęcie współpracy z klientem, zauważyliśmy wyraźny spadek widoczności strony internetowej na fraz kluczowe. Po rozmowie z klientem, w trakcie której pokazane zostały tendencje jakie zachodzą od dłuższego czasu, postanowiono stworzyć nowa stronę firmową. Wdrożenie strony www na serwer miało miejsce na w połowie listopada 2019 – co jak widać na wykresie poniżej, odbiło się jeszcze większym spadkiem widoczności strony w wyszukiwarce. Stało się tak, dlatego, że ze strony firmowej zniknęły podstrony, które już nie były powiązane z prowadzonym biznesem przez klienta. Wejścia na takie strony powodowały szybkie jej opuszczenie przez użytkownik, co miało wpływ na współczynnik średniego czasu przebywania użytkowników na stronie.Takie podstrony, pomimo generowania ruchu do strony firnowej, zwiększają współczynnik odrzutu, który w całości przekłąda się na całą witrynę www.

Wykonana została kopia strony oraz kopia wszystkich podstron wychodzących w celu zrobienia przekierowań – i to co było ważne z punktu widzenia prowadzenia firmy, zostało odtworzone lub przekierowane na podobne strony.

Źródło: Opracowanie własne – 23.01.2020 Google Search Console – widok danych klienta

1. Regularny spadek liczby wy świetleń i kliknięć.W tym czasie, została podjęta decyzja o przygotowaniu nowej strony internetowej. Nowa strona firmowa w sowim założeniu miała być: szybka, mobilna i zawierać odpowiednią dużą ilość informacji na temat oferty firmy, aby móc konkurować o wysokie pozycje na słowa kluczowe. Strona została wdrożona pod koniec listopada 2019. Widać charakterystyczny spadek wszystkich parametrów.

W tym momencie, mieliśmy w zespole trudny okres oczekiwania. Roboty Google zorientowały się o zmianie silnika strony. Pomimo odbudowania treści, ustawieniu tych samych linków URL, okres spadku i stagnacji trwał ponad jeden miesiąc.

2. Okres po wdrożeniowy – w tym czasie skupialiśmy się na dodawaniu nowych treści, ofert i całościowej rozbudowie strony firmowej o nowe usługi.

3. Po okresie spadku zaczynamy zauważać zmianę na lepsze.  Początek stycznia 2020, to okres stopniowego wzrostu wyszukiwań i kliknięć.  Strona zaczyna być co widoczna na co raz więcej fraz kluczykowych, a co za tym idzie, zwiększają się wyświetlenia i kliknięcia.

W tym czasie, czyli 13 stycznia do Polski dotarł up date Google, który spowodował wyraźny skok  i poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

Google Up Date 01.2020

Źródło: Opracowanie własne – monitoring pozycji fraz kluczowych witryny firmowej.

Przez następne 3 miesiące, strona ustabilizował swoją pozycje w TOP 5 na kilka kluczowych fraz, dzięki czemu uzyskano ponad 4 tyś kliknięć i pond 40 tyś wyświetleń.

Wpływ aktualizacji strony na TOP5

Dziś mamy 29 marca 2020

Źródło: Opracowanie własne – widok Google Search Console

4. Kontynuacja wzrostu pozycji z poprzedniego widoku (patrz wyżej)

5. Ustabilizowanie się pozycji w TOP5

6. 17. Marca 2020 – Korona Wirus. Załamanie rynku.

29.03.2020. Ogłoszenie wsparcia dla małego i średniego biznesu przez Rząd.

Wnioski

  • Zmiana i przebudowanie strony firmowej, było dobrą decyzją, która wpłynęła pozytywnie na wzrost wyników pozycjonowania

Ciąg dalszy nastąpi.

Konrad Grodecki
Konrad Grodecki
Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner. Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach. Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Dodaj komentarz