Pozycjonowanie szerokie
Formy reklamy internetowej
Słabe wykorzystanie potencjału internetu przez małe firmy
16 lutego, 2014
Pozycjonowanie stron internetowych
Audyt serwisów internetowych
10 maja, 2014
Show all

Pozycjonowanie szerokie

pozycjonowanie szerokie

pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie, tzw. Długi Ogon (ang. Long Tail), polega na użyciu bardzo dużej ilości fraz kluczowych (od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy), które w sposób dokładny opisują zawartość pozycjonowanego serwisu lub nazwę towaru. Np.: pozycjonowanie szerokie w sklepach internetowych polega na promowaniu całych nazw towarów. Internauci poszukując konkretnych towarów, usług czy też informacji często wpisują dokładną nazwę składającą się często z kilku wyrazów liczb i symboli.

W czasach kiedy sklep elektroniczny pozycjonuje się na frazę domyślną np.: „sklep komputerowy” pozycjonowanie szerokie daję o wiele większą szansę na uzyskanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania (SERP) niż pojawienie się na w/w frazę. Powoduje to, większe prawdopodobieństwo dokonania konwersji niż ma to miejsce w przypadku ogólnych fraz kluczowych.

Pojęcie długiego ogona jest koncepcją zaczerpnięta z ekonomii i jest powiązania na zasadzie zaprzeczenia zasady Pereta. Koncepcja Pereta opisuje sytuację w której przedsiębiorstwa uzyskują ok. 80% przychodów dzięki sprzedaży jedynie 20% swojego asortymentu. Według badań, które zostały przeprowadzone nad pozycjonowaniem szerokim, wynika, że osiągnięty zysk z inwestycji w 70 – 80 proc. generują frazy kluczowe z Długiego Ogona.

W uproszczeniu twierdzenie koncepcji długiego ogona:

Sprzedaż generowana przez dużą ilość produktów niszowych stanowi większy rynek niż całkowita sprzedaż bestsellerów.

Pozycjonowanie szerokie bardzo często stasowane jest przez sklepy internetowe. Jest to spowodowane faktem, że w ofercie sklepu on line może znajdować się setki towarów, które dzięki umiejętnemu pozycjonowaniu mogą same siebie promować.

Pozycjonowanie poprzez Długi Ogon bardzo często daje szybsze efekty, a to z tego względu, iż wśród fraz szczegółowych składających się z mało popularnych sformułowań jest mniejsza konkurencja w wynikach wyszukiwania.

Zalety pozycjonowania poprzez Długi Ogon

  • Pozycjonowanie na długi ogon opiera się na niszowych frazach kluczowych, które są mniej konkurencyjne, ale zarazem łatwiej jest im osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • konkurencja w wynikach wyszukiwania na długi ogon jest mniejsza – szybki efekt pozycjonowania,
  • długi ogon przyciąga zdecydowane osoby, które poszukują w sieci konkretnych produktów i chcących je kupić,
  • pozycjonowanie szerokie jest też bardziej opłacalne, ponieważ w przypadku spadku pozycji kilku mało popularnych fraz skutki będą mniej odczuwalne niż w przypadku pozycjonowania na główne frazy kluczowe,
  • większe bezpieczeństwo pozycjonowania Long Tail – w przypadku spadków pojedynczych fraz kluczowych nie przekłada się to na ogólny wynik,
  • frazy kluczowe z Długiego Ogona generuję większą sprzedaż i konwersję, (Zasada Pereta)
  • stabilne pozycje stron/podstron w wynikach wyszukiwania,
  • poprawa jakości ruchu w serwisie , a więc niższy Bounce Rate (współczynnik odrzuceń), dłuższy czas spędzony na witrynie oraz większą ilość przejrzanych podstron powoduję obniżenie współczynnika odrzuceń. Im mniejszy współczynnik odrzuceń tym lepiej dla serwisu www, ponieważ Google analizując ruch oraz czas pozostawania w obrębie serwisu stwierdza czy strona jest mniej lub bardziej przydatna dla użytkownika.
  • szybki przyrost dużej ilości ruchu z różnych fraz
  • wzrost ilości kombinacji fraz kluczowych po których nastąpiły wejścia,
  • większa ilość zaindeksowanych podstron w serwisie

Efektem ubocznym ale pozytywnym pozycjonowania szerokiego jest:

Długi Ogon – dla kogo?

Pozycjonowanie szerokie jest skierowane przede wszystkim do sklepów internetowych, dużych serwisów www generujących duże ilości informacji np. branżowe. W przypadku takich witryn można użyć ogromnej ilości fraz ogólnych oraz prezycyjnych , które spowodują duży i zrózniocowany ruch w serwisie www.

Jak się rozliczać za pozycjonowanie szerokie.

Koszt usługi Long Tail to najczęściej stały miesięczny abonament powiązany za osiągnięte wyniki w pozycjonowaniu kilku / kilkunastu fraz kluczowych ściśle powiązanych z witryną.

Rozliczenie ryczałtowe jest dobrym rozwiązaniem dla klientów poszukujących pełnej i kompleksowej obsługi w zakresie SEO. Uzyskują oni kompleksową obsługę w zakresie pormocji na frazy kluczowe i osiagją duże ilości wejść na frazy tematycznie powiązanie z dzłanościa danej witryny.

Konrad Grodecki
Konrad Grodecki
Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner. Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach. Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Dodaj komentarz