PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPZREDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > Google Ads > Specjalista Google Ads
Specjalista Google Ads

Kim jest Specjalista Google Ads?

Osoba pracująca na tym stanowisku odpowiada za tworzenie skutecznych kampanii w Google Ads, jak również analizuje ich rezultaty. Promuje biznesy zarówno w sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej Google. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna posiadać szeroką wiedzę w kluczowych kwestiach, do których możemy zaliczyć zarządzanie poszczególnymi kampaniami, na które składa się fachowa analiza oraz dobór należytych słów kluczowych, czy też właściwe kierowanie reklam, które mają dotrzeć do konkretnej grupy klientów. Poza tym Specjalista Google Ads często zajmuje się również innego rodzaju kampaniami, do których zaliczyć możemy Facebook Ads lub LinkedIn Ads.

Obowiązki na stanowisku Specjalisty Google Ads

Każdy biznes, który chce osiągnąć optymalne wyniki, powinien postawić na promocję. Jej ważnym czynnikiem jest z pewnością Reklama Google Ads.

Specjalista Google Ads
Specjalista Google Ads

Za nią właśnie odpowiada niniejszy specjalista. Aby promocja była jak najkorzystniejsza dla danej firmy, Specjalista Google Ads musi przeprowadzić kompleksową analizę konkurencji i potencjalnych klientów. Jest to konieczne do odpowiedniego spersonalizowania reklam Google. Ich osobisty charakter związany jest z zarówno samym tekstem, który ma nieść skonkretyzowany przekaz, jak również ustalenie kanałów komunikacji, w których można znaleźć potencjalnych klientów oraz dotarcie do nich.

  Czy warto inwestować w SEO?

W jaki sposób Specjalista Google Ads realizuje własne cele

Realizacja wyznaczonych sobie celów, mających za zadanie wypromować daną firmę odbywa się głównie poprzez:

  • Ustalanie czasu trwania każdej kampanii. Odpowiednie zarządzanie czasem poszczególnej kampanii jest konieczne, aby mogła ona przy jak najmniejszych kosztach, przynieść jak największe zyski. Dla klientów jest to bowiem priorytet, gdyż są oni nastawieni na jak najefektywniejsze zyski.
  • Dysponowanie wyznaczonym budżetem. Wyraża się to ustalaniu lokalizacji, w której reklama ma się wyświetlać potencjalnym klientom oraz dobraniu właściwych pod daną grupę docelową słów kluczowych. Umożliwi to, iż maksymalna część przeznaczonego na kampanie budżetu trafi tylko do odpowiednich klientów, co będzie miało bezpośredni wpływ na zyski.

Jak zostać Specjalistą Google Ads?

Aby pracować na stanowisku Specjalisty Google Ads, należy posiadać odpowiednie umiejętności, poparte wykształceniem lub ukończonym kursem.

Umiejętności

Przyda się tu zdecydowanie umiejętność analitycznego myślenia, pozytywne myślenie, czy wyznaczanie sobie celów, a następnie ich skuteczna realizacja. Pomocne może okazać się także zainteresowanie marketingiem internetowym oraz znajomość aktualnych trendów. Konieczna jest znajomość pakietu MS Office w stopniu bardzo dobrym, a także znajomość języka angielskiego, jak również zaawansowana znajomość narzędzi: Google Ads, Google Tag Manager.

Studia

Kluczowym pytaniem dla wielu zainteresowanych jest: czy aby pracować w niniejszym zawodzie należy ukończyć studia? Otóż nie jest to konieczne. Oczywiście studia czy dodatkowe certyfikaty są jak najbardziej pożądane, natomiast nie są absolutnie niezbędne. Pomocne może być ukończenie studiów z zakresu marketingu lub marketingu internetowego. Kierunki te przekazują wiedzę dotyczącą budowania wizerunku marki i jego ocieplania, tworzenia skutecznych strategii rozwoju firmy, promowania firmy czy zachowania w trakcie kryzysów. Dadzą one podstawy teoretyczne wiec na pewno będą przydane w pracy na tym stanowisku.

Kursy

Obecnie wielu Specjalistów Google Ads pracuje w tym zawodzie po ukończeniu kursów. W sieci jest ogromny wybór stron, które oferują kursy zarówno w tradycyjnej, stacjonarnej formie, jak i coraz popularniejsze kursy online. Należy jednak podkreślić, iż materiał, z którym trzeba się zapoznać jest dość obszerny oraz nie warto poprzestać na jednorazowym szkoleniu. Branża ta bowiem często się zmienia i pojawiają się nowinki, coraz to nowsze i lepsze rozwiązania. Z tego względu wymaga ona ciągłego poszerzania horyzontów poprzez uczenie się nowych rzeczy, doszkalanie. Tylko bycie na czasie zapewni w tej branży wielu nowych klientów, którzy zadowoleni z wyników chętnie polecą usługi danego specjalisty.

  Różnice pomiędzy SEO a SEM

Zobacz również:

Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Leave a Reply