Nagłówki w treści strony h1,h2,h3
Nagłówki w treści strony; tytuły, śródtytuły, podtytuły, (header z j.angielskiego) oznacza nagłówek h1, h2, h3 – cyfry oznaczają ważność przekazu;
- h1 – nagłówek najważniejszy (dla nazwy produktu, nazwy usługi) np: Telewizory LED, Usługi hydrauliczne.
- h2, h3 – nagłówki, używane do śródtytułów opisujących treści, nagłówki akapitów – treści bardziej wyeksponowane z całości artykułu np: zalety telewizorów led, korzyści z korzystania z naszej oferty.
- h4, h5 – pozostała treść opisu produktu lub usługi.
Nagłówki h1,h2,h3 – posiadają bardzo ważne znaczenie dla jakości stron strony www, ustalają hierarchię i porządkują treści na poszczególnych stronach serwisu www. Są znakomitym przewodnikiem ważności treści dla Internauty, dla wyszukiwarki internetowej Google oraz wpływają na pozycjonowanie stron.
Objaśnienia Mata Cutts z Google.
Kolejność nagłówków
Generalnie przy projektowaniu podstrony www powinno się zachować hierarchię ważności, czyli zaczynami od H1, następnie H2 i H3 itd. (HTML/Elements/h1, h2, h3, h4, h5, and h6).
Wzór nagłówka strony, wzory nagłówków:
<html>
<head>
<title>Przykładowa nazwa produktu / przykładowa nazwa usługi</title>
</head>
<body>
<h1>Przykładowa nazwa produktu / przykładowa nazwa usługi</h1>
<p>Nazwa Twojej firmy lub tematyka strony – napisz</p>
<h2>Nagłówek akapitu np: opis produktu / opis usługi</h2>
<p>jak dostać wysoką premię – napisz kilka słów</p>
<h3>Nagłówek akapitu np: korzyści związane z produktem lub usługą</h3>
<p>Korzyści z korzystania … – tu opisz krótko korzyści z korzystania …</p>
<h4>Nagłówek akapitu np: podsumowanie opisu produktu lub usługi</h4>
<p>Zwięzłe podsumowanie dlaczego akurat ten produkt lub usługa</p>
<h5>Dowolna treść, mniej ważna niż te powyżej</h5>
<p>Treść opis …</p>
</body>
</html>
Ważność elementów h1,h2,h3
Tagi / nagłówki są najważniejszymi wskazówkami dla wyszukiwarki i powinny zawierać zwięzłe słowa kluczowe nazw produktów, usług.
- Nagłówek h1 – numer 1, jego treść oddaje sens całej treści na stronie, reprezentuje jej zawartość.
- Nagłówek h2 – numer 2, oddaje sedno sprawy, reprentuje zawartość artykułu na stronie internetowej. Treści na stronie internetowej zawierającej kilka artykułów, powinny być rozdzielone. Tytuły artykułów umieść w nagłówkach h2.
- Nagłówek h3 – numer 3, przybliża meritum sprawy opisanej w artykule na stronie internetowej. Treść artykułu na stronie internetowej podzielona jest na kilka części, akapitów. Akapity oddzielone są śródtytułami, Śródtytuły umieść w nagłówkach h3.
- Nagłówki h4,h5,h6 – pozostałe, każdy z osobna jest mniej ważny.
Nagłówki służą do uwypuklenia korzyści dla klientów, zachęcają ich do zakupu usług i produktów. Wiedza o nagłówkach to skuteczne narzędzie w przekazie informacji do klienta. Pokazuje odbiorcy co jest bardzo ważne, mniej ważne i mało ważne !
Wyszukiwarki internetowe czerpią wiedzę o treści stron internetowych z nagłówków, roboty wyszukiwarek podobnie jak ludzie szybko przeglądają tytuły i podtytuły stron. Tworzenie i odnawianie stron wymaga, aby elementy h1, h2, h3 były zamieszczone w kodzie strony internetowej. Dzięki poprawnemu nasyceniu strony www poprawnymi nagłówkami, uzyskujemy poprawny wygląd strony www, który bardzo wpływa na pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce. Pomogą uzyskać wysokie pozycję w wynikach wyszukiwania na frazę zawartą w tagach <h1>nazwa produktu</h1>
Jak sprawdzić czy strona ma nagłówek h1 czy nagłówek h2?
W przeglądarce internetowej (Internet Explorer, Firefox, Chroma) wybierz z menu „widok”, następnie „źródło” lub „źródło strony”, następnie „edycja”, kolejny krok „znajdź”, wpisz h2 i naciśnij enter. Szukane nagłówki pojawią sie w postaci <h2>Nazwa produktu</h2>.