Czy warto inwestować w SEO. Użyj tej struktury 5 pytań, aby zdecydować:
1. Czy SEO jest realnym kanałem akwizycji dla Twojej firmy? Czy Twoi idealni klienci używają wyszukiwarek do badania, analizowania i podejmowania decyzji o zakupie? Jeśli tak, przejdź do Q2.
2. Czy możesz przejść co najmniej 6 miesięcy bez zwrotu z inwestycji, jeśli zaczynasz od zera? Jeśli tak, przejdź do Q3.
3. Gdy SEO stanie się dochodowym kanałem, czy będziesz nadal reinwestować w niego miesiąc po miesiącu przy tym samym budżecie, czy (idealnie) WIĘCEJ niż wcześniej? Jeśli tak, przejdź do Q4.
4. Czy SEO jest czymś, na co ograniczysz wydatki, gdy rynki zauważą spowolnienie lub sytuacja stanie się napięta? Jeśli nie, przejdź do Q5
5. Gratulacje, powinieneś zainwestować w SEO!
SEO to maraton, a nie jakiś „test”, który możesz przebiec. NerdWallet nie stał się witryną wartą miliard dolarów w ciągu 6 miesięcy z budżetem 2k / miesiąc. Szanse są, ty też nie.
Jeśli możesz sobie pozwolić na inwestowanie przez 6 + miesięcy bez prawdopodobnego zwrotu do 6-12 miesięcy, a całkowity adresowalny rynek wyszukiwania jest silny w twojej niszy i planujesz stale inwestować w niego rok po roku bez przerwy, powinieneś inwestować w SEO.
Jeśli SEO jest testem na 2 miesiące i wpadasz w panikę, gdy nie jesteś w rankingu słów kluczowych, które inne marki są w rankingu # 1 od dekady, nie inwestuj w SEO.
Zobacz również: