E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > Marketing internetowy w internecie > Jak sprawdzić linki wychodzące ze strony?

Jak sprawdzić linki wychodzące ze strony? Jeśli chcesz szybko sprawdzić, do jakich domen linkuje twoja domena inaczej mówiąc jakie linki zewnętrzne wychodzą z Twojej strony do innej strony – zapoznaj się z tym artykułem.

Jak sprawdzić linki wychodzące ze strony?

5 najlepszych programów do sprawdzania łączy wychodzących

  1. https://ahrefs.com
  2. https://ahrefs.com/backlink-checker (bezpłatna ograniczona wersja)
  3. https://ahrefs.com/broken-link-checker (bezpłatna ograniczona wersja)
  4. https://en.seokicks.de
  5. https://www.seospyglass.com/

Budowanie linków to świetna strategia na zwiększenie SEO. Ale jak sprawdzić, czy te linki są nadal aktualne i nie działają na Twoją pozycję w wyszukiwarkach?

Jak narzędzia do sprawdzania linków mogą pomóc w działaniach SEO

Celem strategii SEO jest zwiększenie widoczności Twojej witryny w wyszukiwarkach. Wśród strategii stosowanych przez ekspertów SEO i content marketerów jest wykorzystanie linków wychodzących. Ale jeśli te linki zostaną zerwane lub przekierują użytkownika na nieistotną stronę, wartość SEO zostanie zniszczona. W rzeczywistości słabe linki wychodzące mogą mieć negatywny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach. A ponieważ Internet (i strony w nim zawarte) to żywy organizm, dobre zasady SEO obejmują również – sprawdzanie linków wychodzących.

W tym artykule poznasz pięć najlepszych narzędzi do sprawdzania linków wychodzących, których możesz użyć, aby upewnić się, że linki wychodzące nie wpływają negatywnie na rankingi Twojej strony.

Dlaczego potrzebujesz linków wychodzących?

Badania wykazały, że linki wychodzące mają pozytywny wpływ na rankingi wyszukiwania strony internetowej. Na przykład firma marketingowa Reboot przeprowadził badanie w 2016 r ., aby przetestować hipotezy, że algorytmy wyszukiwania Google wykorzystują linki wychodzące do określenia autorytetu strony internetowej.

W swoim badaniu Reboot stworzył 10 nowych stron internetowych. Każde z nich kierowało się na to samo słowo kluczowe, ale połowa zawierała linki wychodzące do źródeł wysokiej jakości. Każda witryna, która zawierała te linki wychodzące, miała wyższą pozycję w rankingu niż witryny bez tych linków.

  Co to jest marketing internetowy?

Co jest ważne przy tworzeniu linków wychodzących?

Chociaż linki wychodzące są ważne, muszą osiągnąć dwie rzeczy:

  1. Po pierwsze, muszą linkować do stron z wysokim autorytetem na przykład strony rządowe lub Wikipedia: Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych
  2. Po drugie, link musi prowadzić użytkownika do strony, która zwiększa jego doświadczenie. Innymi słowy, strona, do której prowadzi link, musi być odpowiednia dla czytelnika (a nie tylko nagłówek).

Dlaczego musisz sprawdzać linki wychodzące?

Treści internetowe stale się zmieniają. Firmy aktualizują swoje strony internetowe codziennie, a czasem nawet kilka razy dziennie. Jedynym sposobem, aby upewnić się, że linki zewnętrzne pozostaną pozytywnym czynnikiem w rankingu, jest upewnienie się, że linki wychodzące linkują do prawdziwych stron lub podstron www , a nie do strony z oznaczeniem 404 (czyli brak strony www). Oznacza to dla Ciebie, że należy regularne sprawdzać linki wychodzące z własnej witryny www.

Jak sprawdzić linki wychodzące?

W przypadku bardzo małych witryn możliwe jest ręczne sprawdzanie linków. Po prostu otwórz stronę i kliknij linki wychodzące. Jeśli kierują Cię na zamierzoną stronę, link jest dobry. Należy również sprawdzić, czy strona jest nadal aktualna, a jej zawartość nie uległa zmianie. Im większa jest Twoja witryna i im więcej stron z treścią dodasz (na przykład blogów), tym trudniejszy i bardziej czasochłonny staje się ten proces.

Na szczęście istnieją programy do sprawdzania linków wychodzących, które to sprawdzają za Ciebie. Oto pięć najlepszych dostępnych (w dowolnej kolejności!):

1. Narzędzia Google dla webmasterów

Gdy uruchamiasz swoją witrynę za pomocą Narzędzia Google dla webmasterów , jego dane analityczne testują linki wychodzące z Twojej witryny. Do przeprowadzenia analizy potrzebne jest konto Google, które informuje o uszkodzonych linkach i opisuje problemy napotkane przez linki.

2. Link Checker W3C

To narzędzie ostrzega o problemach z linkami wychodzącymi i podaje sugestie działań potrzebnych do naprawienia tych linków, które nie działają już zgodnie z przeznaczeniem. Słowo ostrzeżenia podczas korzystania z tego narzędzia: ustaw parametry, w przeciwnym razie będzie działać dalej, zagłębiając się w Twoją witrynę.

  Czym się zajmuje Menedżer projektu internetowego?

3. Link Sleuth, od Xenu

Po prostu wprowadź adres URL swojej witryny i pozwól Link Sleuth przeskanować Twoją witrynę w poszukiwaniu uszkodzonych linków. Sprawdza również obrazy, skrypty i tła. Ponadto Link Sleuth sprawdzi duplikaty treści, brakujący tekst alternatywny, strukturę witryny itp. Podsumowując, świetne narzędzie analityczne.

4. Analizator linków do witryny SEOChat

Analizator linków witryny z SEOChat sprawdza linki wewnętrzne i wychodzące, pokazując tekst kotwicy i informacje o braku obserwowania.

5. Głębokie indeksowanie

DeepCrawl robi to, co mówi jego nazwa, zagłębiając się w Twoją witrynę i sprawdzając jej atrybuty SEO, w tym linki wychodzące. Pomaga sprawdzać i usuwać łącza do witryn zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem, naprawiać uszkodzone łącza i usuwać niepotrzebne przekierowania. Zapewnia również raporty o statusie dotyczące trafności linków wychodzących, umożliwiając odpowiednie dostosowanie strategii linkowania.

Wskazówki dotyczące linków wychodzących, których musisz przestrzegać!

Linki wychodzące powinny zwiększyć widoczność Twojej witryny i poprawić jej pozycję w wyszukiwarkach. Jednak uszkodzone i nieistotne linki mogą szybko zaszkodzić twojemu rankingowi, sprawić, że wrażenia odwiedzających będą słabe, i zniszczyć całą ciężką pracę, którą włożyłeś w tworzenie treści. Korzystając z linków wychodzących, pamiętaj o tych czterech wskazówkach:

  1. Nigdy nie polegaj na nagłówku jako dowodu zawartości strony. Przeczytaj stronę, do której prowadzisz łącze, i upewnij się, że informacje będą stanowić wartość dodaną dla odwiedzających.
  2. Upewnij się, że linkowana strona dodaje coś do treści i jest czymś, co odwiedzający będą chcieli przeczytać.
  3. Unikaj upychania słów kluczowych w tekście kotwicy. Google karze upychacze słów kluczowych, a zamiast tego bada kontekst i treść.
  4. Zawsze ustawiaj linki, aby otwierały się w nowym oknie. Oznacza to, że odwiedzający Twoją witrynę pozostaną na niej dłużej.
  5. Gdy umieszczasz link na swojej stronie firmowej do innej strony – pamiętaj, aby ta inna strona miała wysoki autorytet domeny i ogólną wartość merytoryczną niż Twoja strona firmowa  – nigdy nie linkuj, nie umieszczaj na swojej stronie linków do stron marnej jakości.
  Marketing internetowy - słownik pojęć

Zobacz również:

  1. Co to jest marketing internetowy?
  2. Optymalizacja stron pod Core Web Vitals
  3. Copywriter do obsługi sklepu internetowego – dlaczego warto?
  4. Jak optymalizować sklep internetowy na platformie Shoper?
  5. Czytanie media planu – czyli o co tej agencji reklamowej chodzi?
  6. Co to jest Programmatic SEO?
  7. Jak działa wyszukiwarka yandex?
  8. Jak pozycjonować stronę w Google za darmo?
  9. Jak pozycjonować stronę w Google?
  10. Linki kanoniczne, czyli jak poradzić sobie z duplikacją wewnętrzną

Autor

  • Konrad Grodecki

    Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
    Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
    Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

    View all posts
Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze