Co szkodzi Twojej firmowej stronie internetowej?
Web-Design-Company
Firmowa strona www
14 maja, 2014
Content Marketing – gdzie publikować artykuły ?
15 maja, 2014
Show all

Co szkodzi Twojej firmowej stronie internetowej?

Nie naturalne linki do Twojej strony firmowej

Czy wiesz, że do Twojej firmowej strony internetowej mogą prowadzić „złe / szkodliwe /toksyczne  linki” ?

Cała seria aktualizacji algorytmu Google opatrzona kryptonimem Pingwin zmieniła sposób, w jaki odnośniki do strony docelowej wpływają na pozycjonowanie stron. Od teraz złej jakości odnośniki nie tylko mogą nie przynieść korzyści, ale nawet zaszkodzić pozycjonowanej stronie.

Aktualizacja Pingwin jest naturalną konsekwencją strategii realizowanej przez Google. Głównym celem firmy jest dostarczanie jak najbardziej wartościowych wyników wyszukiwania. Tak więc po postawieniu nacisku na jakość witryny firmowej, nadszedł czas na dokładne analizowanie jakości linków przychodzących / pozycjonujących – firmową stronę www.

Dotychczas pozycjonowanie opierało się na założeniu, że im więcej linków się pozyska, tym lepiej dla pozycjonowanej strony. W najgorszym wypadku niskiej jakości odnośnik niewiele dawał. Teraz jednak może szkodzić!

W branży SEO stosuje się nazwę „toksyczne linki”. Pozbycie się ich jest koniecznym warunkiem wyjścia z filtra, jeśli został nałożony na firmową stronę www .

Analiza struktury linków to dosyć żmudna robota. Można się wspierać dedykowanymi narzędziami, kóre tylko w ich znany sposów oceniają odnośniki przychodzące jako mniej lub bardziej toksyczne. Po stwierdzeniu, które odnośniki są niskiej jakości, należy je zgłosić za pomocą Google Disavow Tool, stosując się do podanych przez firmę wytycznych. Następnie pozostaje czekać na reakcję i zdjęcie filtra.

Dzięki ostatniej aktualizacji w Narzędziach dla Webmasterów Google mamy możliwość podglądu szczegółowych informacji o linkach przychodzących do naszej witryny.

Adres www do GWT: https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl

Dane o linkach znajdują się w zakładce: Ruch związany z wyszukiwaniem / Linki do Twojej witryny.
W tej sekcji mamy pogląd na:

Wyszukiwane hasła – strona pokazuje listę haseł / fraz kluczowych najczęściej wyszukiwanych przez internautów.
W tej sekcji widzimy najbardziej popularne frazy kluczowe oraz ilość wyświetleń i kliknięć na daną frazę  – czyli przejście na Twoją stronę firmową.

Linki do Twojej witryny – strona pokazuje listę stron z największa liczbą linków do Twojej strony firmowej
Źródła największej liczby linków – wskazane są domeny, z których, jak sama nazwa wskazuje, pochodzi największa liczba linków. Po kliknięciu w „Więcej ” widzimy listę najważniejszych domen wraz z liczbą linków z danej domeny, a także liczbę podstron serwisu, do których te linki prowadzą. Te zaś możemy podejrzeć po kliknięciu w nazwę domeny.

Linki wewnętrzne – strona pokazuje listę linków wewnętrznych Twojego serwisu www.
W tej sekcji widzimy listę linków wewnętrznych Twojej strony www jakie zindeksował robot Google.

Działania ręczne – jeśli Wyszukiwarka Google nałożyła na Twoją stronę firmową jakąś karę, w tym miejscu zostaniesz o tym powiadomiony.
Wyszukiwarka Google podejrzewa Twoją witrynę o cloaking lub sprzedawanie linków lub podejrzewa Cię o kupowanie linków przychodzących do Twojej witryny, w tym miejscu otrzymasz stosowany komunikat:

Nie naturalne linki  do Twojej strony firmowej

To kolejny etap zmian w komunikacji pomiędzy Wyszukiwarką Google’a z webmasterami i walki ze spamem, którą Matt Cutts zapowiadał w grudniu 2010. Do tej pory Google „skazywał” witryny zaocznie, nie tylko nie informując o rodzaju popełnionego wykroczenia, ale w ogóle nie informując, że kara została nałożona. Uniemożliwiało to obronę i utrudniało poprawienie się na przyszłość. Teraz Google zaczyna informować mailowo właścicieli ukaranych witryn o rodzaju popełnionego przez nich przewinienia.

Do tej pory przedstawiciele Google zwykli twierdzić, że złośliwa konkurencja nie jest w stanie zagrozić pozycji witryny w wyszukiwarce. Teraz Google pośrednio przyznaje, że złe linki przychodzące (backlinki) mogą zaszkodzić pozycji Twojej firmowej witryny.

Konrad Grodecki
Konrad Grodecki
Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner. Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach. Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Komentarze są wyłączone.