E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > Firma w internecie > Jak dodać firmę do Mapy Google

Lokalizacja firm i instytucji w Mapach Google istnieje już od kliku lat. Jest to ciekawe i skuteczne miejsce na pokazanie lokalizacji swojej firmy.
Dzięki zgłoszeniu firmy do Google Maps Twoja firma będzie widoczna:

  • w lokalnych wynikach wyszukania,
  • będzie widoczna na Mapach Google jako wskaźnik
  • będzie widoczna w wielu w wielu serwisach www – pokazujących Mapę Google np: w nawigacji Google Navi

Dobrze uzupełniona wizytówka pozwala nie tylko przejrzyście zaprezentować wszystkie istotne informacje o Twoim biznesie, ale również może pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google… nawet jeśli nie masz strony internetowej!

Poniżej przedstawiam najszybszy sposób, jak dodać firmę do Mapy Google.

Krok 1.
Wejdź na stronę http://www.google.com/business/placesforbusiness/

Krok 2.
Następnie kliknij na przycisk “Pokaż firmę w Google”.

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

Krok 3.
Zakładam, ze posiadasz już  konto w Google,  jesli nie, to należy założyć konto w serwis Google np: w systemie poczty – email Gmail – link tutaj.
Po założeniu konto / po zalogowaniu się na swoje konto w Google – przechodzimy do widoku:

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

Wpisujemy w lewym górnym rogu nazwę swojej firmy, według wskazówek Mapy i szukamy. Jeśli nasza Firma nie istnieje w Google Maps, zostaniemy poproszeni o uzupełnienie danych firmowych.
Klikamy na napis: Podana nazwy firmy i jej adres jest prawidłowe. Chcę podać pełne informacje o firmie.

Krok 3.
Uzupełniamy dane firmowe w formularzu.

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

 

Krok 4.

A po zapisaniu danych otrzymamy prośbę o utworzeniu strony w Google+ dla firmy. Zgadzamy się i przechodzimy dalej.

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

Krok 5.
Po zaakceptowaniu informacji dotyczących uprawniania zarządzania danymi firmy, przechodzimy dalej i otrzymujemy informację, że Google musi zweryfikować Twoje dane firmowe wysyłając kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym, na adres firmy. Jest to standardowa i sprawdzona możliwość, aby nikt nie podszył się pod Twoją firmę.

  Na czym polega marketing internetowy?

 

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

Potwierdzamy zapoznanie się z tą informacją i klikamy na nasz adres.

Krok 6.
Wyślij kartkę pocztową na podany adres. Po kliknięciu na przycisk” Wyślij kartkę pocztową” – otrzymamy komunikat:

„Twoja firma pozostanie niezweryfikowana, dopóki nie użyjesz otrzymanego kodu, by ją zweryfikować (nie odkładaj tego na później – kod jest ważny tylko przez 30 dni).”

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

Krok 7.
To już koniec dodawania adresu firmy do Google Maps. Kartka pocztowa z kodem weryfikacyjnym dojdzie na adres firmy do 2 tygodniu (według zaleceń Google).

Jeśli jesteś zainteresowany dodaniem firmy do Google Maps, uzupełnieniem i prowadzaniem wizytówki Twojej firmy w Google+.
Napisz do nas, przedstawimy Ci ofertę współpracy i promocji Twojej firmy w wyszukiwarce Google.

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Krok 8.
Gdzie wstawić kod weryfikacyjny Google Maps?

Podczas dodawania adresu utworzy się automatycznie wizytówka firmy w serwisie społecznościowym Google+, gdzie można publikować więcej informacji na temat profilu działalności swojej firmy.
Póki firma nie zostanie zweryfikowana za pomocą kodu, na samej górze wizytówki widnieje wpis „Wysłaliśmy do Ciebie kod weryfikacyjny „WPISZ KOD””.

Jak dodać firmę do Mapy Google
Jak dodać firmę do Mapy Google

I to wszystko. Od teraz Twoja firma będzie widoczna w Google Maps jako wskaźnik lokalizacji. Zachęcamy również do uzupełnienia danych firmowych w Google+. Wpisy na temat oferty firmy w Google+ bardzo dobrze się pozycjonują i mają duży wpływ na widoczność firmy w wynikach wyszukiwania.

 

Autor

  • Konrad Grodecki

    Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
    Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
    Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

    View all posts
  Mailing reklamowy - przygotowanie szablonów graficznych
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze