PracujemyPracujemy Poniedziałek - Piątek 8:00-18:00 +48 502 996 055
info@visomedia.pl
E-COMMERCE
Google Ads | SEO
STRONY WWW
Strony firmowe | Sklepy www
ANALITYKA RUCHU I SPRZEDAŻY
Google Analytics | SEO Tools
Zapytanie Ofertowe
Visomedia.pl > Blog Marketingowy > Firma w internecie > Google wyróżnia mobilne strony internetowe !

Wyszukiwarka Google rozpoczęła oznaczać w wynikach wyszukiwania serwisy internetowe, które mają wersję mobilną. Google poprzez dodanie etykiety „na komórki” podpowiada, które strony internetowe właściwie wyświetlą się na urządzeniach mobilnych. Z tego względu sprzedawcy internetowi powinni na bieżąco optymalizować lub przebudować stronę swojego sklepu pod kątem dostępności pod urządzenia mobilne.

Już od dłuższego czasu Google skupia swoją uwagę na stronach mobilnych. Dzięki etykietom „na komórki” konsument może odwiedzić strony sklepów lub stron firmowych, które właściwie wyświetlą się na urządzeniu mobilnym. Jest to kontynuacja polityki firmy w promowaniu serwisów internetowych dostosowanych do urządzeń mobilnych jak smartfony, tablety i inne.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat na stronie z wynikami wyszukiwania jakie prezentuje Google nastąpiły wyraźne zmiany. Początkowo wyświetlanych było tylko dziesięć pierwszych odnośników. Wraz ze zmianą sposobów wyszukiwania, wyniki były dostosowywane i rozbudowywane np. pojawiły się reklamy Google AdWords. Dodatkowo, internauci mogą również wyszukać interesujące ich hasła poprzez Universal Search, czyli wyszukiwanie za pomocą takich kryteriów jak grafika, film, mapy czy inne.
W związku z dużą liczbą wyników wyszukiwania coraz większego znaczenia nabiera wyraźne wyeksponowanie linku do swojej strony tak, aby adres zwracał uwagę wyszukujących i zachęcał do kliknięcia. Z kolei dobry współczynnik klikalności sygnalizuje Google, że wynik wyszukiwania ma ścisły związek z określonym pojęciem. Dzięki temu ranking danej strony w wynikach wyszukiwania Google może wzrosnąć.

Istnieją różne sposoby aktywnego wzbogacania swojego wyniku wyszukiwania o dodatkowe informacje i w związku z tym zajmowania większej ilości miejsca, np. poprzez opinie na formach dyskusyjnych,  ocen użytkowników w postaci gwiazdek Google. Zanim jednak określona etykieta zostanie przydzielona, pracownicy firmy sprawdzają i decyduje, czy strona spełnia odpowiednie warunki. Wyszukiwarka Google oferuje również własne narzędzie testujące dla stron mobilnych. Dalsze kryteria weryfikujące stronę pod kątem mobilnym można znaleźć na koncie Google w zakładce Ruch związany z wyszukiwaniem – Obsługa na urządzeniach przenośnych.

  Strategia doboru fraz kluczowych dla producenta okien.

Podstawowe cechy technologii  pod użytkowników urządzeń mobilnych

  • duże czytelne przyciski dostosowane rozmiarem pod urządzenia mobilne, aby ułatwić nawigację na stronie
  • nawigacja w pełni przystosowana do telefonów komórkowych
  • dynamiczne dostosowywanie wielkości ekranu do urządzenia mobilnego
  • dostosowanie elementów pod smartphony np. duże grafiki są zastępowane mniejszymi odpowiednikami itp

Rozwiązania typu Responsive Web Design są wbrew ogólnej opini tańszą alternatywą od tworzenia osobnych witryn na urządzenia mobilne. Istniejący serwis jest jedynie dostosowywany pod urządzenia mobline, a nie tworzony od zera.

Avatar of Konrad Grodecki
About the author

Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner.
Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach.
Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze

Visomedia.pl