Słownik pojęć SEO
content-marketing
Czym jest Content Marketing ?
11 lipca, 2014
Mailing reklamowy – przygotowanie szablonów graficznych
17 listopada, 2014
Show all

Słownik pojęć SEO

Spis pojęć używanych w pozycjonowaniu  serwisów internetowych w wyszukiwarkach.

AdSense – reklama proponowana przez Google, opiera się na specjalnych boksach reklamowych i naliczaniu należności za każdego unikalnego użytkownika, który skusi się na kliknięcie.

Adwords – kolejny termin związany z Google i płatnym reklamowaniem strony. Tym razem mamy do czynienia z reklamą w boksach, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Reklamowane portale pojawiają się ponad stronami, które zostały wypozycjonowane w inny sposób. Rozliczenie odbywa się na podstawie ilości wyświetleń strony w boksie reklamowym i częstotliwości wyświetlania.

Audyt SEO – działanie opiniujące stronę, audyt SEO bierze pod uwagę wizualny wygląd portalu, techniczne aspekty kodu, grafiki i treści. Wszystko pod kątem wyszukiwarki.

Backlink – miód dla każdego pozycjonera, backlinki to linki przychodzące, czyli związane i kierujące na daną stronę. Czym więcej BL – tym strona staje się wartościowsza (o ile jest linkowana z dobrych źródeł, dziś ilość BL nie jest najważniejszym czynnikiem).

Ban, filtr – oba te pojęcia mogą występować naprzemian, ban to całkowite wykluczenie strony z indeksu. Filtr natomiast jest częściowym wykluczeniem (lub przesunięciem na dalsze pozycje) tylko wybranej algorytmicznie lub ręcznie frazy, na którą przebiega kampania SEO.

Cloaking – zjawisko polegające na utajaniu treści. Cloaking polega na wyświetlaniu innych zawartości strony dla użytkownika, a innych dla algorytmu wyszukującego.

Content – zamiennik słowa treść, teksty na stronie, mediów i wszystkiego, co znajdziemy na portalu po przejściu pod dany link. Często można spotkać się z przymiotnikami typu zduplikowany content lub unikalny content.

CTR – termin zainteresuje każdego, kto zarabia na reklamach. Jest to wskaźnik procentowy Click Through Rate, który przedstawia ilość kliknięć na 100 wyświetleń reklamy (nie koniecznie umiejscowionej tylko na 1 stronie).

Description (także meta tag) – słowa opisujące stronę. Krótki opis, który pojawia się pod daną stroną w wynikach wyszukiwania. Poprawna optymalizacja strony obejmuje punkt, w którym dobierane jest description (głównie chodzi o długość).

Fraza kluczowa – w świadku SEO to słowo, pod którym pozycjonowana na strona ma być w TOP.

Katalog stron – typ strony, która pozwala umieszczać odnośnik do portalu pozycjonowanego. Zazwyczaj katalogi stron wyróżniają się kategoriami, do których można dodać wpis.

Keyword – słowa kluczowe, które powinny zostać zoptymalizowane dla strony pozycjonowanej. Zazwyczaj od 5-7 słów umieszczanych w kodzie strony.

Landing page – rodzaj strony reklamowej (lub podstrony), która opisuje usługę lub produkt. Wykorzystywane w świecie SEO jako zaplecze linkujące główny portal lub sklep, pełni także rolę oferty sprzedażowej.

Long tail – tak zwany długi ogon, pojęcie tyczy się fraz kluczowych o niższej konkurencyjności (składających się z wielu słów – powyżej 3-4, mogą to być pytania lub całe stwierdzenia) np. jak wymienić oponę w maluchu?

Mirroring – technika spamu, polega na tworzeniu identycznych stron o identycznej strukturze w celu manipulacji wynikami wyszukiwań.

Optymalizacja strony – przygotowanie witryny do kampanii SEO, związane ze zmianami w treści i kodzie. Wszystko po to, aby strona była przyjaźniejsza dla wyszukiwarki. Często optymalizacja poprzedzona jest audytem SEO.

Page Rank – wskaźnik opisujący stronę, skala od 0-10. Obecnie PR nie ma przełożenia na wyniki lub aspekt wartościowości strony.

Precel, Presell page – strona typu blog, służy po to, aby dawać miejsce na umieszczanie linków wplecionych w artykuły.

SWL (System Wymiany Linków) – system, który pozwala na wymianę linkami (rotacyjne lub stałe). Nieuważne rozplanowanie SWL często kończy się zbanowaniem strony.

Trust Rank – popularny TR, zwiększa się dla witryny, która pozyskuje linki z wartościowych miejsc i różnych źródeł. Wskaźnik zaufania – dosłowne znaczenie.

Zaplecze internetowe – grupa stron, która została stworzona po to, aby wspierać domenę główną (zazwyczaj takie strony są typowymi blogami (preclami), które linkują z każdej części do strony głównej portalu pozycjonowanego).

Konrad Grodecki
Konrad Grodecki
Certyfikowany specjalista Google Ads & Pozycjoner. Marketingiem internetowym oraz projektami digital zajmuje się od ponad 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując na początku swojej kariery w małych i średnich firmach, a następnie w dużych międzynarodowych korporacjach. Teraz całą swoją wiedzę, mogę przekazać Tobie w postaci wsparcia Twojej firmy w działaniach internetowych. Pomagam firmom, pomagam Start up’om, dowiedz się, jak mogę pomóc twojej firmie.

Dodaj komentarz